Avatar billede offer Nybegynder
11. november 2012 - 13:40 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Vurdering og konstruktiv kritik

Vi er ved af lancere denne webshop og jeg kunne godt tænke mig noget input.

1. Forside skal den havde menu på eller er det fint med bare vare.

2. Hvordan er designer generelt.

3. Hvordan funger siden.

Og alt andet i kan komme på

Jeg ved godt der mangler billeder, det er dem vi sider og arbejdet med.
adresse er

http://www.hoslars.dk
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2012 - 14:19 #1
Først - god oversigt, der mange hjemmesider der virker rodet.

Det fungere fint med faneblad, men en menue kan selvfølgelig altid gøre siden bedre

Mit første indtryk, er at det er lidt kedeligt design, lidt flere farver, ikke mindst i "hoved" af siden, altså øverst oppe kunne virke lidt mere indbydende.

Bare min mening;-)
Avatar billede KHHP Juniormester
11. november 2012 - 14:27 #2
Det er en fin side du har bygget dig, dog virker designet meget firkantet og kedeligt. Det ligner lidt at man blot har skulle få siden online og ikke har tænkt på at det skulle se indbydende ud. Jeres logo kunne også godt trænge til et par slag med den grafikse tryllestav.
Avatar billede KHHP Juniormester
11. november 2012 - 14:30 #3
Der er forresten også lige et par småfejl omkring indkøbskurven. Når jeg f.eks. tilføjer varer får jeg denne besked i ca. 1 sekund og så sendes jeg tilbage til den side jeg kom fra.
Du har nu købt denne vare
Warning: mysql_fetch_array() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/npgrxxpl/public_html/kurv/salg.php on line 43
Avatar billede richardjensen Seniormester
11. november 2012 - 14:49 #4
'Det er ikk'så ring'endda'!
Jeg kunne ønske billeder lidt lysere/klarere,-og måske større, -
og  der er stavefejl, som bør rettes (for god ordens skyld ):

hosLARS.dk er i opstarter, og vi arbejdet med at få alle varen lagt op.
Der vil være nogle vare der ikke har billedet endnu, men de er på vej.

(rettes til fx. ):
hosLARS.dk er i opstarten, og vi arbejder med at få alle varer lagt op.
Der vil være nogle varer, der ikke har billeder endnu, men de er på vej.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
11. november 2012 - 16:38 #5
Hej Offer.

Nu hvor hjemmesiden er smal, hvorfor ikke centrere den?

Prøv at undlade at bruge for mange forskellige font typer, det gør siden mere rodet at se på og uoverskuelig. Designet skal have et makeover, der er intet der hænger sammen.

Logoet er pixeleret og passer ikke til resten af siden. Især når den er indkapslet i sort boks med hvid baggrund.
Avatar billede offer Nybegynder
11. november 2012 - 18:25 #6
peterolsen123:
Har prøvet at sætte nogle faver på.

KHHP:
Jeg kan slev godt lide den simpel design.
Jeg ved godt loget skal opdatere, jeg er ikke så skrap i grafik programer, men jeg prøver.
Fejler ved indkøbskurv har jeg fået halv løst, du kommmer rigtig tilbager jeg arbejder på det andet.

richardjensen:
Tak for rosen.
Billder er dem vi arbejder med de nye der kommer på er meget beder.
og jeg har en til at læse korture på den lige nu, men tak for retelsen på forsiden, jeg har rettet det med det samme.

Namor:
Havde ikke lagt mærke til at der var en anden font i menuen, har rette det nu. Jeg har fjernet ramen omkring logoet.
Avatar billede Rosenborg Praktikant
11. november 2012 - 18:46 #7
Hej Igen.

Designet kan sådan set godt være simpel det er sådan set ikke det er der problemet her, der er bare en mangel på sammenhæng af sammensætningen. Baggrundsfarven som har en grønlig nuance passer jo ingen steder ind til resten af siden. Du har bare forskellige grafiske elementer som hører til forskellige stile.
Avatar billede offer Nybegynder
11. november 2012 - 19:24 #8
Namor:
Så har jeg prøver at ændre faver så der ikke er så mange forskelige faver.
11. november 2012 - 21:14 #9
Der skal nok mere arbejde til.

Det jeg først ser efter når jeg kikke på hjemmesider er, om det ved første blik er tydeligt hvem målgruppen er og om der er et klart og umiddelbart budskab til denne målgruppe.  Hvis folk ikke på nogle få sekunder kan se, at det er lige noget for dem, så klikker de videre, og så kan alle de gode tilbud og smarte funktioner være lige meget.

Jeg vil for det første anbefale at centrere siden, så den sidder der hvor folk kikker.  Og så skal du fokusere på de besøgende og deres behov.  Som det er nu fokuserer på dig selv og din hjemmeside.  Det første de besøgende ser er logoet der består af dit navn, og de første linjer handler om hjemmesiden.  Så står der med bitte små bogstaver noget om lejetøg til drenge og piger.  Derudover skal man scanne billederne for at se, at der er noget til salgs, og man skal helt ind i de underliggende sider, før man finder ud af at det er genbrugsartikler.

Så hvorfor skal folk give sig til at købe gammelt skrammel?  Det må dreje sig om, at det ikke er skrammel men så godt som nyt men at prisen er en brøkdel af nypriserne.  Så skal folk ikke have det at vide med det samme?  Så præsenter du salgsgenstandene som 'legetøj til piger og drenge' - det har vist ikke nogen særlig høj profil.  Mange af genstandene, rulleskøjter, skakspil, skatebord, kan lige så godt beskrives som sports- og hobby udstyr.

Hvad med i stedet at udskifte logoen til en der fylder hele forsiddens bredde (flyt indkøbskurven til en mindre fremtrædende plads) og indeholder det centrale budskab med store bogstaver, såsom 'Køb det hele for det halve' og derunder med lidt mindre bogstaver noget som 'Dit sports- og hobby udstyr, lettere brugt, men til en brøkdel af nyprisen.  Fuld returret, og en lav, fast, fragtpris.'  I menuen kan du så rette 'Legetøj' til 'Salgsgenstande' eller lignende.

Og så giv noget baggrunds information om din forretnings model.  Hvor har du genstandene fra?  Sælger du ud af eget overskudslager som du er vokset fra, eller er der genstande fra venner og bekendte, eller køber du ind og gensælger det?  Hvordan sætter du priserne, eller spurgt på anden måde, hvor meget billigere er genstandende gennemgående end nypriserne?

Og så bør du gå alle teksterne igennem, for eksempel sammen med en der har gode danskkundskaber, og få alle stavefejlene væk.  Når man læser en tekst som "Transkortskadet enbalagse Justerbare pink rulleskøjter med 82A PU hjul og 608Z kuglelejre," så får man et dårligt indtryk der smitter af på ens indtryk af hjemmesiden som helhed.  (Transportskadet emballage.  Justerbare pinke rulleskøjter med 82A hjul og 608z kuglelejer.)  Der er stavefejl omtrent overalt.

Derudover foreslår jeg, at du i første omgang kun viser de genstande du kan dokumentere ordenligt.  Efterhånden som du får billeder og beskrivelser i på plads for flere genstande sætter du dem til salg også.  Det giver et ufærdigt indtryk at præsentere genstande til salg såsom 'Animal Puzzle' uden billed, med beskrivelse begrænset til 'flere forskellige modeler' (modeller!) og 'Indhold: ' ???

De billeder du bringer skal være til at se.  Et skakspil på et meget mørkt billed, delvis skjult bag et panel eller hvad det er og på så stor afstand, at man ikke kan vurdere kvaliteten, det sælger ikke godt.  Og beskrivelsen 'Skak lavet i træ,' betyder det at både brædtet og skakstykkerne er flot lavet i solidt ædeltræ, eller er det et papbrædt med nogle maskindrejede træbrikker?  Dine beskrivelser er meget korte, og tit lader du indhold stå tomt.

Nu håber jeg ikke du finder, at jeg er alt for negativ.  Hensigten er at hjælpe dig til at lave en bedre hjemmeside der sælger dine genstande.  Jeg ønsker dig under alle omstændigheder held og lykke med forehavendet.
Avatar billede offer Nybegynder
11. november 2012 - 21:18 #10
Jeg vil lige sige det er nye vare alt og ikke brugte vare !!!!!!

Jeg ved ikke hvor du har fået den ide fra !!!

Jeg læser resten sender og kommer med kontare
11. november 2012 - 21:48 #11
Jeg fik ideen om brugte varer fra den kendsgerning, at genstandene er et antal år gamle.  Hvis jeg umiddelbart fik den ide, så får nogle af hjemmesidens brugere nok samme ide!  Så det er vigtigt, at du kommunikerer. Du skal nok forklare sammenhængen mellem at et skakspil er seks år gammelt og at det er nyt.

Så hvis det er nye varer, hvad er så folks fordel ved at købe hos dig (og betale fragt og ikke på forhånd kan se varen) fremfor i en butik?  Er priserne lavere end butikspriserne, og da hvor meget?  Hvordan kan du sælge til lavere priser?  Er det nedsatte overskudsvarer/udsalgsvarer?  Jeg tror det er vigtigt, og at det giver tiltro, at du forklarer din forretningsmodel.
Avatar billede offer Nybegynder
11. november 2012 - 21:56 #12
Der står ikke vare er x antal år gamle, det er alder vejledning
+6 år betyder der er fra 6 år og op ad. :-)

Under "om os" stå der det er en butik der stå bag. Og de kommer til at se vare jeg ligger biller op hele tiden har lige lagt 250 op.
Avatar billede offer Nybegynder
11. november 2012 - 21:58 #13
Men hvis man kan tage fejl ænder jeg alder til Aldersgruppe.
11. november 2012 - 22:54 #14
Ok, genstandene er beregnet til nogle der er 6 år og opefter, det er ikke alderen på genstandene.

Men det nytter jo ikke at forklare det for mig her.  Det må vel være de der besøger hjemmesiden det dreje sig om.  De får ikke de forklaringer du giver her.  Så jeg vil foreslå, at du simpel hen tager til efterretning, at en af de der har kikket på hjemmesiden har fået dette indtryk.  (Du spurgte selv.)  Du kan så skønne, at jeg nok er jeg nok den eneste der forstår det sådan og så ignorere det.  Eller du kan skønne, at der måske er andre der kan forstå det forkert og vælge at gøre det tydeligere på hjemmesiden.
Avatar billede offer Nybegynder
16. november 2012 - 13:29 #15
Hejsa igen

Så har jeg været igang med at lave nogle af de ting i har sagt.

Hvis i smider et svar skal jeg nok fordele nogle point.

Go weekende.
21. november 2012 - 15:23 #16
Kom du fra det igen?  Du bad om svar.  Du har allerede svar fra mig, #9.  Du fik ikke andre svar.  Hvis du alligevel foretrækker at dele points kan du selv oprette et svar og acceptere det sammen med mit.  Men, som du selv antyder i #15, er det så ikke lukketid?
Avatar billede offer Nybegynder
21. november 2012 - 23:28 #17
Hej igen

Men jer jeg lukker spørgsmålet på fredag, så jer der mangler kom med jeres svar så i kan få nogle point.
Avatar billede mikaelch Novice
22. november 2012 - 14:18 #18
billeder produkter på siden kan man ikke se på min skærm da det hele er så småt så lav dem større på siden , dem i oversigten , færre på forsiden men fokus på kvalitet der vises nu , som man kan se hurtigt og overskuelig, for husk ikke alt behøves på forsiden , der må godt være noget på undersiderne .

udny bedre a google viser op til 70 tegn lige nu vises kun halvdelen cirka på siden og alle titlerne er meget ens , de heder alt om legetøj , derved lav dine titler mere unikke det er en stor seo fordel.

få jeres cvr nummer på kontakt siden og i fodnoten på siden det ville styrke sidens troværdighed.

få social medier på siden det er en stor seo fordel der med google plus, facebook og twitter på siden.

titler og tags på billederne det også fordel derved kan dine billeder findes i en google søgning.
Avatar billede offer Nybegynder
24. november 2012 - 19:34 #19
Det er mærklig der ikke er flere der er kommet med et svar, flok er kommet med mange gode ting jeg har og vil bruge.

Men den der har svaret få nu point skulle du havde glemt og lavet et svar kontakt mig og vi finder ud af at giver dig point.

Go weekende til jer alle