Avatar billede Bruno046 Nybegynder
10. november 2012 - 22:58 Der er 11 kommentarer

Opgradering af PC-hardware

Hej, mig og min kæreste har lige fået en pc af hendes far, som vi gerne vil have opgraderet, den skal gerne kunne trække nogle spil på rimelig god grafik, den skal primært kunne trække Skyrim, Sims og GuildWars 2, gerne på fuld grafik.

Den har på nuværende tidspunkt:
Nvidia Quadro FX1700 (grafikkort)
Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8500 3.16 GHz (CPU)
Hewlett-Packard 0AA0h (motherboard)

Hvis der er mere i skal vide for at kunne sige noget om det, så skriver i det bare :)
Avatar billede RenRas Nybegynder
10. november 2012 - 23:14 #1
MAX Ram der kan sidde i er: 4 * 240-pin DDR2 DIMM slots Supports unbuffered ECC DDR2 800/677  Dual Channel, (MAX 16GB)

Smid et Geforce GTX 600 serie i den alt efter hvad det må koste?
Kommer også lidt an på hvor stor en strømforsyning der sidder i med hendsyn til Watt. (ikke sikkert den der sidder i kan trække grafikkort.

Det er det eneste du kan opgradere med som vil have en efekt.

Ellers skal du ud og skifte MB+CPU+RAM+Grafikkort.
Avatar billede Poko1 Ekspert
10. november 2012 - 23:32 #2
dobbelt spørgsmål er ikke lovligt ifølge reglerne.
http://www.eksperten.dk/spm/972038
Avatar billede Bruno046 Nybegynder
11. november 2012 - 00:05 #3
Det var egentlig bare fordi jeg kom til at smide spørgsmålet ind i den forkerte kategori, ved ikke helt hvordan man sletter den anden desværre..
Avatar billede Bruno046 Nybegynder
11. november 2012 - 00:15 #4
@RenRas, kan du uddybe det, forstod ikke så meget af det, altså, hvad burde jeg skifte? Havde ikke tænkt mig at skifte for meget, men ville jeg kunne nøjes med at skifte grafikkort, eller ville det være en god idé også at skiftet rammene og bundkortet, Cpu'en burden være fin
Avatar billede KHHP Juniormester
11. november 2012 - 00:48 #5
Det bedste ville være at skifte hele computeren ud. Du kan med fordel genbruge dvd-drev og harddisk. Dog skal du ikke indsætte et Geforce GTX6xx grafikkort, da det kræver den nye PCI-E 3.0 standard og det betyder at du ikke kan benytte grafikkortet fuldt ud. Køb i stedet et Geforce GTX560Ti. Det er sidste generation af geforce kort, men det kan stadig følge med. En af mine venner sidder stadig med et GTX460, som stadig kan følge med i de nyere spil.
Avatar billede RenRas Nybegynder
11. november 2012 - 15:52 #6
Du kan sagtens skifte grafikkort ud med et 600 series grafikkort det kræver ikke PCI-E 3.0 da det ikke er alle chipsæt på MB der understøtter det alligevel.

Skift RAM du kan sætte MAX 16Gb i på det MB.
Skift Grafikkort til et 600 series mindre kan også gøre det men så er du sikret lidt ud i fremtid hvis du skiftet pc en dag.

Det kan ske du skal skifte Strømforsyning alt efter hvor stpr den er da det ikke er sikkert der er stik til grafikkort og ikke kan levere strøm nok.

Alt under 600Watt er for småt, skal helst op til 750Watt.
Avatar billede RenRas Nybegynder
11. november 2012 - 16:06 #7
Nu ved jeg ikke hvor meget ram der sidder i i forvejen.
Men mindst 12GB vil jeg selv anbefale hvis det er windows 7 64Bit. ellers 16GB : http://www.edbpriser.dk/ram/kingston-hyperx-4-x-2-gb-id-479041.aspx de billigste du kan få.

MB skal du ikke skifte ud så kan du lige så godt skifte nyt mb og ny cpu.

Grafikkort GTX 660Ti alt efter hvor meget du vil ofre på det eller op i et gtx 680 men koster også det dobbelte ca: 4k

PSU: 750Watt Corsair ville jeg selv vælge ca 1k for en god strømforsyning.

Men alt i alt ville du få mere ud af at finde en komplet brugt spille maskine på nettet med Intel I5 eller I7 CPU nyere MB bedre PSU samt Grafikkort til billigere penge.

Nye dele med det jeg har linket koster ca: 5k og det kan du nemt få en noget bedre spille maskine for brugt :-)
Avatar billede Bruno046 Nybegynder
11. november 2012 - 17:37 #8
Altså alle delene er rated til 6.9, men grafik er rated til 4.3, så tænker kun det er den der trænger til at blive skiftet..
Avatar billede RenRas Nybegynder
11. november 2012 - 18:09 #9
Så køb et middel grafikkort og prop det i så kan du køre lidt endnu :-)

om det er 500 serie eller 600 det er op til dig hvor meget du vil ofre på det :-)
Avatar billede Bruno046 Nybegynder
11. november 2012 - 20:19 #10
Avatar billede RenRas Nybegynder
11. november 2012 - 21:25 #11
Hvis du har plads til den og du er sikker på din strømforsyning kan klare det så ja så ville det være et godt køb.

Går selv mest efter EVGA eller Zotac AMP edition grundet garantien Zotac hvis du registrerer produkt 5 års garanti.

Men ellers ja et glimrende kort :-)