Avatar billede mikkelk Nybegynder
10. august 2001 - 18:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

simpelt javascriptproblem...

Hejsa, jeg har et mindre javascriptproblem...
Hvordan ændrer jeg, alt efter skærmstørrelse, marginen på siden???
Håber på hurtig hjælp...
Avatar billede repsac Nybegynder
10. august 2001 - 18:29 #1
<script language=\"JavaScript\">
  if (document.layers) {
    width = window.innerWidth - 16;
    height = window.innerHeight - 16;
  } else if (document.all || document.getElementById) {
    width = document.body.clientWidth - 16;
    height = document.body.clientHeight - 16;
  }
</script>

- til at stoppe bredden ind i width og højden ind i height ... :)
Avatar billede repsac Nybegynder
10. august 2001 - 18:34 #2
Du kan nok bruge det til at flæske noget sammen med ... :)
Avatar billede mikkelk Nybegynder
10. august 2001 - 18:34 #3
Og, hvad får jeg ud af den kode andet end at smide højde og bredde ind i nogle variabler, det skal ligesom også ske på siden... ;-)
Avatar billede mixart Nybegynder
10. august 2001 - 18:35 #4
Hmm .. hvad mener du med marginen på siden ?? Altså dem der normalt defineres i <body> (leftmargin, topmargin i IE og marginheight og marginwidth i NS4) ??

I IE kan du style <body>-taggen således:

<body style=\"margin-left:expression(screen.width/10)\">

Her vil marginen tilpasse sig skærmstørrelsen - du kan jo altid nifle lidt med tallet der divideres med - det behøver jo ikke nødvendigvis at være 10 :-)
Avatar billede mikkelk Nybegynder
10. august 2001 - 18:38 #5
Hvis jeg nu vil have at i 800X600 er margin fx. 5 og i andre størrelser 110, hvordan?
Avatar billede mixart Nybegynder
10. august 2001 - 18:42 #6
Så prøv dette:

<body style=\"margin-left:expression((screen.width==800) ? 5 : 110)\">
Avatar billede mixart Nybegynder
10. august 2001 - 18:45 #7
..og hvis du også vil have top-marginen tilsvarende justeret:

<body style=\"margin-left:expression((screen.width==800) ? 5 : 110),margin-top:expression((screen.width==800) ? 5 : 110)\">
Avatar billede mixart Nybegynder
10. august 2001 - 18:46 #8
Sludder!
Således:
<body style=\"margin-left:expression((screen.width==800) ? 5 : 110),margin-top:expression((screen.height==600) ? 5 : 110)\">
Avatar billede mixart Nybegynder
10. august 2001 - 18:47 #9
Hmm .. det går ikke så godt i dag..
Komma mellem de style-definitioner skal selvfølgelig erstattes med semikolon
Jeg torsk!
Avatar billede mikkelk Nybegynder
10. august 2001 - 18:48 #10
Takker mixart, det virker bare ;-)