Avatar billede 2-maz Nybegynder
10. august 2001 - 17:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opdatere

er der ikke en der gider at forklare hvordan man laver et Javascript der opdatere et bestemt antal sekunder...?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
10. august 2001 - 18:04 #1
Gad vide om den her virker efter 5 sekunder.

setTimeout(top.refresh(),5000);

Avatar billede mixart Nybegynder
10. august 2001 - 18:07 #2
du behøver sådan set ikke javascript til dette .. næeh, en META-tag ka\' gøre det:

<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"sec\">

hvor sec er antal sekunder der skal gå før siden reloades ..

du kan også angive en url, dvs. hvis du ønsker at der skal indlæses en ny side efter sec antal sekunder, ja så er syntaksen som følger:

<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"sec;URL=url\">

hvor url er den side der skal indlæses .. men som sagt - url er valgfri; hvis udeladt, reloades den aktuelle side blot ..

Eksempel:
<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"5;http://www.eksperten.dk\">

Ovenstående redirecter til nærværende site efter 5 sekunder ..
Avatar billede mixart Nybegynder
10. august 2001 - 18:07 #3
..glemte lige at sige at META-tags selvfølgelig skal placeres i <head>
Avatar billede mixart Nybegynder
10. august 2001 - 18:39 #4
Ups! Der indsneg sig en fejl i eksemplet:

<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"5;URL=http://www.eksperten.dk\">

..skal det jo retteligt være :-))