Avatar billede Jaaakobsen Nybegynder
08. november 2012 - 01:42 Der er 8 kommentarer

Centrere hjemmesider

Mit webhotel, servage.net, har tilknyttet et program Website Builder, men trods korrekt opfølgning af deres hj.side-vejledning, står alle siderne ikke i midten på skærmen og slet ikke på andres skærme. Forgæves har jeg bedt om hjælp til programmet hos udbyderen.

Nu spørger jeg derfor her, om nogen kan hjælpe mig. Kan der indlægges en eller anden kode på de enkelte sider, så de altid står centreret korrekt?

Jeg bruger Explorer 7, min skærmopløsning er 1680 x 1050 dpi.

Mvh,
Poul
guldborghave@smilemail.dk
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. november 2012 - 03:13 #1
Du kan bruge CSS kode til det.
For eksempel :

  <style type="text/css">

      div {
        width: 800px;
        margin: 0 auto;
      }

  </style>

...

<div>
Dit indhold
</div>
Avatar billede The_Buzz Novice
08. november 2012 - 06:56 #2
Det er da et ret dårligt eksempel scootergrisen da det vil lave alle div 800px og centrere dem på siden.

Ej han burde have dit eksempel f.eks:

  <style type="text/css">

      div.wrapthecontent {
        width: 1020px;
        margin: 0 auto;
      }

  </style>

<div class="wrapthecontent">
Dit indhold
</div>
Avatar billede Jaaakobsen Nybegynder
08. november 2012 - 23:10 #3
Buzz, fortæl mig venligst, hvordan jeg får det lille script sat ind.
Jeg har en idé om, at
- jeg klikker på "indsæt script" på mit hj.side program
- har kopieret scriptet og sætter det ind i scriptets blanke side.
- placerer scriptet vilkårligt på den side, jeg har lavet
- klikker gem og publish
Det har jeg prøvet, men ser ingen forandring i sidens placering på skærmen, og øverst oppe på siden, kan jeg læse et eller andet fra scriptet, som ikke var der før.
Godt. I indstillingen af Internet Explorer kan jeg aktive og deaktivere noget om scripts under Avancerede Indstillinger.
Skal jeg foretage mig noget under Avancerede?
Hvis du kan løse mit problem med optimal centrering er du med i lodtrækningen om en hed weekend med 1) Jennifer Aniston eller 2) Briyney Spears - your choise.
Poul
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
09. november 2012 - 20:44 #4
Jeg ved ikke hvordan du bruger det program der.

Prøv og kom med et link til siden.

Du skal have CSS koden i en stylesheet fil et sted.
CSS kode kaldes ikke script. Det er måske javascript der menes hvis der står script.
Avatar billede Jaaakobsen Nybegynder
10. november 2012 - 04:41 #5
Hallo Vespa ...
Prøv at åbne www.jaaakobsen.dk og se, hvordan siderne 'danser' fra side til side.
Prøv også www.www-eekend.dk Her er kun et enkelt billeder, som står nogenlunde på midten på min store skærm, men ude til højre på min bærbare. Javel, de har forskellige skærmopløsninger, men det skulle næppe ændre placeringen, vel?
Hvordan laver man et stylesheet og, hvordan 'putter' man en css kode ind i sheetet?
Jeg er lidt tung at danse med, men det skyldes ikke min alder (77) men simpelthen fordi, jeg er rimelig kreativ men uhyggelig blottet for it-teknologien.
Spændt på at høre fra dig.
Jeg scooter i seng, det er 'late night' på Lolland.
Poul
Avatar billede klaudi Ekspert
11. november 2012 - 16:37 #6
Det kunne os være fordi "container id" er forskellig,
på skoletiden er den 969px og flyvevåbnet 1076px
Avatar billede Jaaakobsen Nybegynder
11. november 2012 - 17:55 #7
Kære venner.
Jeg har løst problemet med centrering af websiderne.
Jeg har simpelthen lavet min egen skabelon, og det virker efter hensigten.
Tak for jeres bidrag, og ..... keep smiling.
Poul
Avatar billede klaudi Ekspert
11. november 2012 - 18:06 #8
Løst det? de springer da fra side til side endnu!