Avatar billede skytteq Nybegynder
07. november 2012 - 01:32 Der er 6 kommentarer

Hvilken version af Vista har jeg?

Hej alle

Jeg har været et fjols! Jeg købte for nogle år siden en Packard Bell Easynote EN MH36 i Bilka med Vista som styresystem. På grund af virus formaterede jeg computeren, men af en eller anden grund formaterede jeg den med XP, som jeg senere har opdaget ikke passer til denne computer. Efter at have anerkendt, at flere programmer ikke fungerede optimalt, så har jeg nu formateret computeren endnu engang med Vista. Mit problem er bare, at jeg har mistet min oprindelige Vista-cd, så jeg har lånt en af en bekendt. Denne cd indeholder til gengæld mange forskellige versioner af Vista og nu aner jeg ikke, hvilken der var på computeren til at starte med. Jeg har tjekket både nedenunder computeren, hvor licensen til Microsoft sidder og jeg har kigget i slagspapirerne, men jeg kan overhovedet ikke finde det!!

Mit spørgsmål er så: Er der en måde, hvorpå jeg kan finde ud af, hvilken version af Vista, som er beregnet til min computer?

- Skytteq
Avatar billede skytteq Nybegynder
07. november 2012 - 01:44 #1
Jeg tænker fx på, om man kan se på licensen om den hører til Home Basic, Ultimate eller en af den andre..
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2012 - 01:59 #2
Ifølge denne side installeres den rigtige version automatisk, når produktnøglen indtastes: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-windows_install/i-have-my-product-key-but-what-version-am-i/21492025-f456-4ae6-a719-042974a3d595

Aner ikke om det er rigtig.  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
07. november 2012 - 02:02 #3
Ellers prøv at kontakte Microsoft: http://www.microsoft.com/danmark/om/kontaktos.aspx
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
07. november 2012 - 02:07 #4
Prøv med en omgang vista home premium 32-bit.
Avatar billede Slettet bruger
07. november 2012 - 08:00 #5
produktspecifikationer
under med os

http://alatest.dk/anmeldelser/baerbare-pcere/packard-bell-easynote-mh36/po3-16997100,30/#details

Med OS

Familie:Windows 7

Type:Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Edition

Udgave:Windows 7 Home Premium

så der er flere muligheder

du kan jo eventuelt købe den nye win 8 og bruge den

m.v.h
Avatar billede skytteq Nybegynder
08. november 2012 - 19:19 #6
Tak for kommentarerne :) Det endte med, at jeg fandt ud af, hvordan jeg gendannede fabriksinstillingerne og nu virker det helt som det skal :)