Avatar billede CodingJoe Nybegynder
06. november 2012 - 17:07 Der er 15 kommentarer

Sikre et tomt tag kommer ud

Jeg forventer noget data, som genereres af et schema. Hvordan kan jeg få et schema til at generere et tomt tag?
<empty />

Lige nu får jeg ingenting ud, men vil helst gerne have et fx. et tomt <navn /> tag ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. november 2012 - 21:05 #1
Kan du vise lidt kode?
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
06. november 2012 - 21:56 #2
Jeps, naturligvis :)

Her er mit xml skema:

<?xml version="1.0" encoding="utf-16"?>
<xs:schema xmlns:b="http://2003" targetNamespace="http://www.mysite.dk/schemas/personlist" xmlns:xs="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
  <xs:element name="MyList">
    <xs:complexType>
      <xs:sequence>
        <xs:element name="Persons">
          <xs:complexType>
            <xs:sequence>
              <xs:element maxOccurs="unbounded" name="Person">
                <xs:complexType>
                  <xs:sequence>
                    <xs:element minOccurs="1" name="Firstname" type="xs:string" />
                    <xs:element minOccurs="1" name="RegistrationNo" type="xs:string" />
                    <xs:element minOccurs="1" name="PostalCode" type="xs:string" />
                    <xs:element minOccurs="1" name="CompanyCode" type="xs:string" />
                    <xs:element minOccurs="1" fixed=" " name="TelephoneNo" type="xs:string" />
                  </xs:sequence>
                </xs:complexType>
              </xs:element>
            </xs:sequence>
          </xs:complexType>
        </xs:element>
      </xs:sequence>
    </xs:complexType>
  </xs:element>
</xs:schema>

som man kan se så har jeg sat en fixed=" " for at tvinge et '<TelephoneNo> </TelephoneNo>' ud, men jeg forsøger at få et <TelephoneNo /> ud, hvis der ikke finde noget telefonnr.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. november 2012 - 04:13 #3
Hvordan bruger du det skema?
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
07. november 2012 - 23:29 #4
Jeg forsøger at generere noget data på baggrund af det. Det virker med at jeg har smidt et grimt fixed=" ", så kommer der et '<TelephoneNo> </TelephoneNo>' ud, men jeg synes det er et grimt hack.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2012 - 00:58 #5
Men hvordan genererer du den XML?

Schema definerer bare formatet.

Er vi ovre i noget XJC eller?
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
08. november 2012 - 01:03 #6
XML spy -> generate instance.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2012 - 04:43 #7
Hvorfor er det interessant hvad et "tilfaeldigt" tool som XmlSpy genererer?
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
08. november 2012 - 16:13 #8
Fordi det giver et praj om hvorfor vores xslt mapping fra et format til et andet format ikke giver os et tomt tag.

Jeg har ikke adgang til xslt'en...der er noget biztalk involveret.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2012 - 16:44 #9
Hvad sker der ved:

<xs:element name="TelephoneNo" type="xs:string" nillable="true" />
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
08. november 2012 - 17:44 #10
Ja, det mener jeg, jeg fik prøvet, men det hjalp vist ikke.
Jeg kan prøve igen ved lejlighed.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. november 2012 - 17:58 #11
Det virker nemlig i C# !

:-)
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
08. november 2012 - 23:14 #12
He he he :D
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
08. november 2012 - 23:15 #13
Jeg har dog endnu en tankekvaser...opretter et nyt spørgsmål omkring metoder sendt som paramter.
Avatar billede CodingJoe Nybegynder
08. november 2012 - 23:23 #14
Avatar billede arne_v Ekspert
20. november 2012 - 01:28 #15
Jeg har svaret der.