Avatar billede extension Nybegynder
04. november 2012 - 17:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Portal til textfield (gerne et repeating field)

Hej,
Jeg er ved at prøve at genskabe et script jeg fandt på nettet (til løsning af ovenstående). Men jeg kan ikke få det til at virke.

Min portal hedder: Raavarer og jeg har lavet feltet "SnagThem"
Mit problem ligger i at jeg ikke kan få Set variable til at virke, kalkulationen accepteres ganske simpelt ikke.

Er der noget hjælp at hente her?

Scriptet ser sådan ud:

Go to Related Records [PortalRelationship, using layout "LayoutNativeToPortalTable", show only related recs of current rec]
Go to Record [First]
Loop
Set Variable [$SnagThem, $SnagThem & Left ("¶", Length ($SnagThem)) & PortalTable::Field X]
Go to Record [Next, Exit After Last]

$SnagThem now has all your field values, hard-return separated.

Jeg har vedlagt et par screendumps af min script opsætning her:

http://minfest.dk/pict1.png
http://minfest.dk/pict2.png
http://minfest.dk/pict3.png

Venlig hilsen
Boris
Avatar billede macintosse Nybegynder
04. november 2012 - 18:20 #1
er dette lovlig i filemaker "¶",
Avatar billede extension Nybegynder
04. november 2012 - 18:36 #2
Hej,

Jeg kan se at han har rettet det længere nede i besvarelsen:

That should be "¶", not "¶"

- men har du en løsning på mit problem?

Hilsen
Boris
Avatar billede zordesign Nybegynder
05. november 2012 - 08:16 #3
Hej

Prøv at sætte semikolonner i stedet for kommaer i udtrykket. Du skal heller ikke have de kantede parenteser med.

Men udtrykket er i det hele taget mærkeligt ud. Prøv at erstatte beregningen med

$Produkter::SnagThem & "¶" & Raavarer::Produkt

Hvis du insisterer på at ville have teksten over i et repeterende felt (repeating field), så sig til - det er der også en løsning på.

- André
Avatar billede extension Nybegynder
05. november 2012 - 11:18 #4
Hej og tak for svaret...

Vi kommer nærmere og nærmere.
Nu accepteres scriptet med variablen. Men der indsættes intet i feltet:
Produkter::SnagThem

- et eller andet gør jeg altså forkert!

Venlig hilsen
Boris
Avatar billede zordesign Nybegynder
05. november 2012 - 11:35 #5
Hej Boris

Du gør ikke noget galt, men du mangler at gøre noget... Det script, du har lavet, samler alle værdierne op i den lokale variabel $SnagThem, men den bliver nulstillet, så snart scriptet slutter.

Jeg kan se, at det lykkedes mig at skrive forkert i det rettede udtryk; der skulle have stået

$SnagThem & "¶" & Raavarer::Produkt

Så er variablens indhold på plads, nu skal du have have gemt den.

I slutninge af scriptet skal du tilføje to trin:

Go to layout [Original Layout]
Set Field [Produkter::SnagThem; $SnagThem]

Første linje returnerer til dit oprindelige layout, anden linje overfører værdien af variablen $SnagThem til feltet.

- André
Avatar billede extension Nybegynder
05. november 2012 - 12:02 #6
Vi er tæt på nu...

Sidste produkt i portalen overføres nu til feltet  Produkter::SnagThem, men produkterne derfør bliver ikke "samlet op"

Det er sikkert i variable scriptet der er noget galt:
Du skrev at det skulle se sådan  her ud:  $Produkter::SnagThem & "¶" & Raavarer::Produkt
Men doller tegnet "$" accepteres ikke i kalkulationen.
Kun dette accepteres "Produkter::SnagThem & "¶" & Raavarer::Produkt"

Her kan du se scriptet:
http://minfest.dk/check_all.png

Venlig hilsen
Boris
Avatar billede extension Nybegynder
06. november 2012 - 09:07 #7
Hej,

- så fik jeg det endelig til at virke, nøjagtig som du har forklaret (det var blot min fatte evne der var problemet). Blot sætter den, den første tekst i tekstlinie 2 (første linie er tom).

Mange tak for hjælpen

Venlig hilsen
Boris
Avatar billede extension Nybegynder
06. november 2012 - 11:42 #8
Hej mig igen,

Ved du forøvrigt hvorfor scriptet starter med at sætte produktteksterne fra linie 2 (første linie i feltet er tomt)?

Venlig hilsen
Boris
Avatar billede extension Nybegynder
06. november 2012 - 12:32 #9
Hej,

Jeg tror jeg fandt svaret på mit sidste spørgsmål.

Variablen skal vist se sådan her ud i stedet:
$SnagProdukt & Left ("¶"; Length ($SnagProdukt)) & Raavarer::Produkt

Nu virker den i hvert fald.

Endnu engang mange tak fordi du guidede mig i den rigtige retning.

Venlig hilsen
Boris