Avatar billede fbdk Nybegynder
03. november 2012 - 09:46 Der er 1 løsning

Joomla, PHP og sessionsvariablen $_SESSION['MM_Username']

Forsøger at få lagt nogle sider programmeret i Dreamweaver ind i en iframe på en Joomla side. Har hidtil hentet brugerid med $_SESSION['MM_Username'] og har på den måde kunnet hente brugerspecifikke data ind på siden.

Mit problem er nu hvordan jeg får hentet brugerid/data fra Joomla's login ind i mit recordset på siden

Mit recordset ser såden ud

$colname_rsUserID = "0";
if (isset($_SESSION['MM_Username'])) {
  $colname_rsUserID = (get_magic_quotes_gpc()) ? $_SESSION['MM_Username'] : addslashes($_SESSION['MM_Username']);
}
mysql_select_db($database_mysqldata, $mysqldata);
$query_rsUserID = sprintf("SELECT medlemmer.id, medlemmer.navn FROM medlemmer WHERE medlemmer.brugernavn='%s'", $colname_rsUserID);
$rsUserID = mysql_query($query_rsUserID, $mysqldata) or die(mysql_error());
$row_rsUserID = mysql_fetch_assoc($rsUserID);
$totalRows_rsUserID = mysql_num_rows($rsUserID);

Har forsøgt mig med forklaringen på http://docs.joomla.org/index.php?title=Accessing_the_current_user_object&printable=yes men kan ikke få det til at virke
Avatar billede fbdk Nybegynder
18. november 2012 - 07:56 #1
fandt denne stump kode på http://forum.joomla.org/viewtopic.php?f=126&t=270274

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<?

define( '_JEXEC', 1 );
define('JPATH_BASE', dirname(__FILE__) );
define( 'DS', DIRECTORY_SEPARATOR );
require_once ( JPATH_BASE .DS.'includes'.DS.'defines.php' );
require_once ( JPATH_BASE .DS.'includes'.DS.'framework.php' );

//JDEBUG ? $_PROFILER->mark( 'afterLoad' ) : null;

/**
* CREATE THE APPLICATION
*
* NOTE :
*/
$mainframe =& JFactory::getApplication('site');

$user =& JFactory::getUser();

echo $user->username;

echo "<p>Your name is {$user->name}, your email is {$user->email}, and your username is {$user->username}</p>";
  echo "<p>Your usertype is {$user->usertype} which has a group id of {$user->gid}.</p>";

  ?>

</body>
</html>

har derefter oprettet en varabel $_SESSION['bruger'] som bruges i mine recordset:

$_SESSION['bruger']=$user->get('username');