Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 03:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan skærmen repareres?

Jeg har en skærm der kun er tre gammel, som er gået i stykker. Dvs. selve skærmen fejler intet. Det er blot tænd og sluk knappen der ikke længere virker, så jeg ikke kan tænde den.

Kan den slags repareres? Og kan det økonomisk set betale sig, sammenlignet med at købe en ny?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
03. november 2012 - 04:21 #1
ja
Avatar billede Jensen DK Novice
03. november 2012 - 06:09 #2
Hvis du kan købe en ny kontakt som passer i panelet så kan det godt svarre sig, og du selv kan skifte den, skal den på værksted så ny skærm.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 18:26 #3
Ok.

Ved så ikke helt hvordan jeg griber det an. Der er tale om en Dell skærm. Og hos dem kan jeg ikke købe den slags reservedele.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2012 - 18:59 #4
Virker håbløst. Har skruet fire skruer ud (der er ikke flere) men kan alligevel ikke skille lortet ad.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. november 2012 - 00:36 #5
Mon ikke der er flere end 4 skruer.
Og når de allesammen er ude så kan det godt sidde sammen fordi plastikdelene kan gå i hak med hinande.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2012 - 03:49 #6
Den har jo en størrelse der er til at overse hvad angår at finde dem. Der er kun fire skruer. Det er 100 % sikkert.

Jeg har forsøgt igen og igen. Kan ikek finde nogen tapper elelr noget der skal trykkes ind, hen etc. Har forsøgt at trække den fra hinanden det steder der er samlinger, men intet giver sig.

Virkelig noget lort.
Avatar billede Jensen DK Novice
04. november 2012 - 06:35 #7
Skal nok ind i sammenføjningen og lirke med en skrugetrækker.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2012 - 15:13 #8
Jeg har fundet en tråd hvor det forklares hvordan man åbner den. Mit problem er bare at mit engelsk ikke er godt nok til at jeg helt forstå det de skriver. Er der nogen af jer der kan tyde hvad jeg skal gøre?

http://www.fixya.com/support/t706654-opening_dell_1707fp_monitor
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2012 - 17:51 #9
Lykkedes mig at få en ramme løs i den ene side. Men ikke uden at ødelægge noget af plastiken. Og kan stadig ikke få den skilt ad.

Gider ikke mere. Har bestilt en ny skærm, selv om jeg dermed har brugt alt for mange penge på hardware på alt for kort tid. Fuck det.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 2012 - 17:51 #10
-