Avatar billede Anderssander Nybegynder
02. november 2012 - 16:20 Der er 5 kommentarer

Pc med VGA til Tv med HDMI

Hej, jeg har købt denne DVI til VGA adapter:

http://www.avxperten.dk/hdmi--dvi-kabler/vga--dvi-adaptere/dvi-til-vga-adapter.asp

og dette DVI til HDMI kabel:

http://www.av-cables.dk/dvi-til-hdmi-kabel/high-grade-dvi-hdmi-kabel-guldbelagt-1-5-m.html

Problemet er så at jeg ikke kan få billedet på tv´et, på trods af at min PC registrere mit Tv?

Findes der en løsning ???
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2012 - 16:33 #1
på tv skal du typisk vælge inputkanal (dvi/hdmi/kabel eller andet).
Avatar billede thov Forsker
02. november 2012 - 17:17 #2
VGA fra computeren til HDMI på TV'et - er det sådan det skal forstås ?

For det duer ikke bare med kabler, der skal en hel del elektronik i omegnen af 500kr., til.

VGA er analogt og HDMI er digitalt, så det kræver en A/D konverter.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2012 - 18:11 #3
jf #2, så er det http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/usb-til-hdmi/usb-til-hdmi.asp
hvor du får tilsat et grafikkort med hdmi (inkl lyd) til din pc via usb-stik.
Avatar billede jokkejensen Novice
02. november 2012 - 18:40 #4
#2 en A/D converter? det er kabler det her. Vga klarer let opløsning over de fleste tv's 1080P, så forstår ikke hvorfor det skulle være umuligt at transportere 1920x1080@60hz gennem et hdmi kabel med en converter.. HDCP er selvfølgeligt et problem.

Det burde kunne lade sig gøre med ovenstående setup.
Avatar billede thov Forsker
03. november 2012 - 02:32 #5
Hvor stor opløsning VGA håndterer, er ikke relevant her.

Uanset hvor mange 20kr. adaptere og kabler @anderssander køber sig fattig i, kan VGA udgange ganske enkelt ikke levere det signal HDMI indgange forventer.

Det ene er æbler, det andet er gulerødder :-)