Avatar billede JosefineJ Nybegynder
02. november 2012 - 12:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Friske øjne på mysql

Hej eksperter

Jeg har nu siddet i 2 dage og kigget på min sql sætning .. Der er en fejl , men kan simpelthen ikke finde den .. Det har virket , og pludselig virker det ikke mere ..

$sql = "SELECT id,titel,indhold FROM sider WHERE titel LIKE '%$form_soegeord%' OR indhold LIKE '%$form_soegeord%'";

    $result=mysqli_query($forbindelse,$sql);
    while ($raekke = mysqli_fetch_array($result))
    {
        $titel=$raekke['titel'];
        $indhold=$raekke['indhold'];
        $id=$raekke['id'];

        echo "<a href=\"index.php?id=".$id."\">".$titel."</a>";
        echo "<br />";
        };

Kom frisk med nogle friske øjne ???
Avatar billede tobrukDk Novice
02. november 2012 - 12:16 #1
Hvis jeg var dig vil jeg overvejr at kigge på http://www.eksperten.dk/guide/1480 hvis olebole finder at du ikke gået over til mysqli så har vi en sur mand :) xD loool

<?php
$sql = "SELECT `id`, `titel`, `indhold` FROM `sider` WHERE `titel` LIKE '%$form_soegeord%' OR indhold LIKE '%$form_soegeord%'";

    $result=mysqli_query($forbindelse, $sql);
    while ($raekke = mysqli_fetch_array($result))
    {
        $titel=$raekke['titel'];
        $indhold=$raekke['indhold'];
        $id=$raekke['id'];

        echo "<a href=\"index.php?id=".$id."\">".$titel."</a>";
        echo "<br />";
    };
?>
Avatar billede JosefineJ Nybegynder
02. november 2012 - 12:42 #2
De små `` hjalp ikke noget ??
Avatar billede tobrukDk Novice
02. november 2012 - 12:59 #3
Jeg bruger altid dem.

Der findes altså ingen "$forbindelse"

$sql = "SELECT id,titel,indhold FROM sider WHERE titel LIKE '%$form_soegeord%' OR indhold LIKE '%$form_soegeord%'";
        $result=mysqli_query($sql);
        while ($raekke = mysqli_fetch_array($result))
        {
            $titel = $raekke["titel'];
            $indhold = $raekke['indhold'];
            $id = $raekke['id'];

            echo "<a href=\"index.php?id=".$id."\">".$titel."</a>";
            echo "<br />";
        };

der må altså være noget mere indhold til den side, og hvorfor laver du sådan her,

$titel = $raekke["titel'];
            $indhold = $raekke['indhold'];
            $id = $raekke['id'];

skulle det ikke være $_get og $_post??
Avatar billede JosefineJ Nybegynder
02. november 2012 - 13:19 #4
Jeg har selv løst problemet .. Efter en frokostpause havde jeg selv friske øjne ;)
Men tak alligevel ;)
Avatar billede JosefineJ Nybegynder
02. november 2012 - 13:28 #5
Send et svar hvis du vil have nogle point ;)
Avatar billede tobrukDk Novice
02. november 2012 - 13:53 #6
Hvad var problemet så ?

Overvejr at abejde med ; http://www.eksperten.dk/guide/1480 fremover ellers vil olebole blive sur!!
Avatar billede tobrukDk Novice
02. november 2012 - 14:03 #7
Hvad var problemet???