Avatar billede sth Novice
01. november 2012 - 23:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

j-mail virker ikke på localhost

Hej jeg ar brug for hjælp, jeg kan ikke få jmail til at virke på localhost:
Følgende simple kode, vil ikke køre:
<%
Set pop3 = Server.CreateObject( "JMail.POP3" )
pop3.Connect "min_user_id", "mit_password", "mail.mit_domain.dk"
Response.Write( "You have " & pop3.count & " emails in your mailbox!<br><br>" )
pop3.Disconnect
%>

Får blank skærm med "Webstedet kan ikke vise siden HTTP 500 "

Altså ikke en besked om hvad der er fejlen, koden køre uden problemer på www

jeg mener selv at jeg har installeret J-mail på min localhost
Jeg får følgende resulat:

JMail.POP3: Installed
JMail: Installed

Når jeg køre denne kode:

<%
Dim theComponent(1)
Dim theComponentName(1)
theComponent(0)        = "JMail.POP3"
theComponent(1)        = "Jmail.smtpmail"
theComponentName(0) = "JMail.POP3"
theComponentName(1) = "JMail"
Function IsObjInstalled(strClassString)
On Error Resume Next
IsObjInstalled = False
Err = 0
Dim xTestObj
Set xTestObj = Server.CreateObject(strClassString)
If 0 = Err Then IsObjInstalled = True
Set xTestObj = Nothing
Err = 0
End Function
Dim i
        For i=0 to UBound(theComponent)
            response.write "<br>" & theComponentName(i) &":"
            If Not IsObjInstalled(theComponent(i)) Then
                response.write "Not Installed "
            Else
                response.write "Installed"
            End If
        Next
%>

Nogen med et godt bud på hvadder er galt
Avatar billede sth Novice
01. november 2012 - 23:46 #1
Hmmm tror jeg fandt fejlen, hvis jeg prøverat køre koden som vbs så kommer følgende fejl "This function is not included in this version of jmail."

forstår dog ikke hvorfor  jeg får resultetet: JMail.POP3: Installed

Findes der et gratis alternativ til Jmail.pop3 ?
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2012 - 17:13 #2
<ole>

Det er vel bare et spørgsmål om at kaste ét enkelt blik på sitet om komponenten. Så kan man næsten ikke undgå at bemærke, at man skal have den professionelle version for POP3-understøttelse. RTFM  *o)

/mvh
</bole>
Avatar billede sth Novice
02. november 2012 - 21:17 #3
Det ente md at jeg brugte DynuPOP3, den havde jeg liggende i forvejen, men virker tilat være lidt langsomere