Avatar billede spoi Nybegynder
31. oktober 2012 - 08:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

aktivere exe fil vi knap

Jeg har en exe.fil, der når man trykker på denne - henter nogle data og placere i en csv.fil, som jeg så henter ind i en excel fil.

Jeg har oprettet en knap der henter data fra csv.filen.
Jeg vil egentlig gerne have det automatiseret så meget at jeg via knappen kan aktivere exe.filen først. Så jeg ikke skal huske at jeg skal gøre det hver gang inden jeg henter data. også da det ikke er mig der skal gøre det - så det skal helst være så enkelt som muligt for brugeren.

Er dette muligt??

LN
Avatar billede supertekst Ekspert
31. oktober 2012 - 09:35 #1
Eksempel:

Const exeFil = "C:\Program Files\Paint.NET\PaintDotNet.exe"
Private Sub CommandButton1_Click()
    RetVal = Shell(exeFil, 1)
End Sub
Avatar billede spoi Nybegynder
31. oktober 2012 - 11:46 #2
uha tak det prøver jeg straks ;O)
Avatar billede spoi Nybegynder
31. oktober 2012 - 12:06 #3
det er simpelthen perfekt. Mange mange tak

Men vil du forklare mig hvad
RetVal = Shell(exeFil, 1) gør???

LN
Avatar billede supertekst Ekspert
31. oktober 2012 - 14:01 #4
Selv tak og lægger et svar

PS: Du skal "kun" svare med Kommentar. SVAR anvendes af forslagsstilleren.
Så du skal afvise dit eget svar og evt. Accepterer mit.

Example
This example uses the Shell function to run an application specified by the user. On the MacIntosh, the default drive name is "HD" and portions of the pathname are separated by colons instead of backslashes. Similarly, you would specify Macintosh folders instead of \Windows.

' Specifying 1 as the second argument opens the application in
' normal size and gives it the focus.
Dim RetVal
RetVal = Shell("C:\WINDOWS\CALC.EXE", 1)    ' Run Calculator.