Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
30. oktober 2012 - 23:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Alternatv til ISO format

Hejsa

Jeg bruger ISO formatet til mine DVD film og det fungere perfekt. Dog er man nødt til at bruge daemon tools for at åbne DVD'erne med windows media player. Findes der et format ala iso som kan afspilles med windows media player uden at bruge daemon tools?

Det skal være lossless format ligesom iso og kun 1 fil.
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
31. oktober 2012 - 02:40 #1
Ja da.

MKV formatet.

Prøv f.eks. denne konverter:

http://makemkv.com/

Her kan du både gemme forskellige lydsport og undertekster. Alt sammen i en og samme film. Og ikke mindst, i super kvalitet, som ikke fylder en bondegård.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
31. oktober 2012 - 08:37 #2
Nu har jeg downloadet programmet og rippet en film over i MKV format og den kan ikke afspilles med Windows media player.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. oktober 2012 - 09:42 #3
ikke for noget men VLC media player kan afspille iso-filer direkte.
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
Avatar billede BimmmmeR Juniormester
31. oktober 2012 - 17:20 #4
Ja, windows media player er noget lort.

VLC, den spiser alt. http://www.videolan.org/vlc/

Så er der også den fordel ved MKV formatet.

Formatér en USB pen i NTFS fil-formatet.

Kopier din MKV film over på den. Og så kan du se den på din fladskærm, med de lyde og undertekster du har rippet den med. Det virker ihvertfald med SAMSUNG tv. Simpelthen for nice.
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
23. januar 2013 - 23:31 #5
Nogen der ved om man kan rippe en CD over i AVI format?
Avatar billede hardwareguy15 Nybegynder
24. januar 2013 - 04:02 #6
Lukket..