Avatar billede NielsErikP Mester
29. oktober 2012 - 22:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Udtræk af lydspor..??

Hej...

Jeg sidder med en købt udgave af ConvertXtoDvd 4... Og er ved at konvertere.
Til mine menuer mangler jeg et underlægnings lydspor, er der nogen der kender et godt program der kan trække lydsporet ud af den aktuelle videofil og gemme det i et af kendte lydformater.. Evt. sekvens af lydsporet.

På forhånd tak.
Avatar billede milter Ekspert
29. oktober 2012 - 23:30 #1
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. oktober 2012 - 23:38 #2
jeg har med held brugt Adobe Audition Trail!
http://www.adobe.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=audition
Avatar billede NielsErikP Mester
29. oktober 2012 - 23:47 #3
Hej..

@milter: Tænk sig at det ligger så lige for.. VLC har længe været en del af softwaren, men var dog ikke klar over den kunne udtrække lyden.. For at svare på dit spørgsmål er det lige pt. en .avi fil.
Smider du ikke lige et svar :-) og så tak for hjælpen
Avatar billede NielsErikP Mester
30. oktober 2012 - 00:55 #4
Hej...

@milter: Nej.. Smid ikke svar.. Det fungerer ikke.. VLC . Efter at jeg havde konverteret, prøvede jeg at loade den i Audacity først ville den ikke hente filen ind, og bad om at få den som rå data.. Da den havde fået det. Og jeg ville afspille den.. viste det sig at VLC bare havde fabrikeret en gang støj og skratten.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 03:54 #5
avi, det klarer Virtualdub.
Avatar billede NielsErikP Mester
30. oktober 2012 - 21:33 #6
Hej...

#5: Det var et lydspor jeg skulle trække ud og gemme i de velkendte formater så som (.wav)...
Virtualdub er det ikke et video capture program...
Ellers må du forklare dig nærmere.
Avatar billede milter Ekspert
30. oktober 2012 - 22:14 #7
@NielsErikP.

Er du sikker på, du har fulgt proceduren korrekt? Her er en lidt anden måde at beskrive det på:

http://www.ehow.com/how_6428251_can-file-audio-file-only_.html

Og her er en Google-søgning på andre programmer og artikler om emnet:

http://www.google.dk/#hl=da&safe=off&sclient=psy-ab&q=extract+audio+from+video&oq=extract+audio+from+video&gs_l=hp.12..0l4.1859.9843.0.13968.24.13.0.11.11.0.109.1049.10j3.13.0...0.0...1c.1.N9TK77n7zlU&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=1d69c3a19d8df0a3&bpcl=36601534&biw=1271&bih=815
Avatar billede NielsErikP Mester
30. oktober 2012 - 22:22 #8
Hej...

@milter: ja det skulle jeg da så absolut mene jeg har.
Fandt selv dette her , ikke den skarpeste kniv i skuffen til programmering, men det ser ud til at fungere.
Tjekker lige dine links i #7 og vender så lige tilbage milter .
Avatar billede NielsErikP Mester
30. oktober 2012 - 22:37 #9
Hej..

Nej det funger ikke, har lige installeret en ny version af VLC... ingenting svarer til det i dit link i #7.
Smid et svar milter.. jeg bruger AoA i linket i #8.
Tak for forsøget.
Avatar billede milter Ekspert
31. oktober 2012 - 19:48 #10
Jeg håber, det lykkes for dig :-)
Avatar billede NielsErikP Mester
31. oktober 2012 - 22:31 #11
Hej..

Ja.. Det håber jeg da også ;-)
Tak for hjælpen iøvrigt.