Avatar billede bdef Novice
29. oktober 2012 - 08:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

God compiler

Jeg har engang programmeret i C++ (kommandolinie program uden GUI) og siden hen flyttede jeg over på Visual Basic, da jeg der kunne lave programmer hurtigere og performance ikke var vigtigt.
Nu er jeg så igen gået igang med C++, da jeg har en opgave der er simpel, men kræver enorme data skal behandles hurtigt.

Jeg fandt så min gamle Borland C++ compiler er gratis at bruge og jeg er igang igen og det er dejligt, men den er jo gammel. Har microsoft (jeg har MSDN abonnement) ikke en rigtig C++ compiler som ikke pumper en EXE fil ud, som bruger .NET?

Jeg har det klart bedst med 'rigtig' EXE filer, hvor jeg ser .NET som pre-compileret kode på lige fod med Java (som jeg så vil foretrække over)
Avatar billede Panen Nybegynder
29. oktober 2012 - 09:01 #1
Du kan evt. tage et kig på http://www.codeblocks.org/.

Det er vidst en meget populær IDE med inkluderet compiler.
Avatar billede arne_v Ekspert
29. oktober 2012 - 12:52 #2
Hvis det kun er compileren ville jeg nok gaa efter en spritny standalone GCC MinGW.

(CodeBlocks bruger ogsaa denne men sikkert ikke i nyeste udgave)

http://www.microsoft.com/visualstudio/eng/products/visual-studio-express-for-windows-desktop

kan lave .NET apps i C#, VB.NET og C++ plus native apps i C++.

Og command line compileren kommer odaa som en del af installationen.
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2012 - 04:15 #3
.net virker fint.  der er også den populære GNU compiler.
Avatar billede bdef Novice
30. oktober 2012 - 06:00 #4
Hvis jeg skulle over i .NET meljøet, så ville jeg nok bare kører C#, da jeg kender det i forvejen. Dels er det hobby og dels er jeg ikke glad for prekompileret kode. Jeg er nogle lidt gammelgaw's, men en exe fil skal bare kunne kører :-)

Jeg opdagede at cout ikke ligger i iostream.h hvis man bruger cl (som er den der følger med Visual Studio 2010)
Jeg har også opdaget at filesize på en 10GByte fil via Borland bliver negativ (forventede det lidt, derfor jeg testede det)

Borland understøtter ikke long long int (64 bit heltal) og er fra en tid hvor store harddiske ikke engang var 10 GByte :-)

Jeg har hentet, men ikke fået leget med GVV MinGW.

Jeg skal også lige vende mig til en anden notation. Jeg synes jeg har set flere eksempler på nettet hvor man istedet skriver std::cout hvilket ikke var ANSI C++ da jeg i 90'erne sidst legede med C++.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. oktober 2012 - 14:28 #5
Siden 1998 skal man bruge:

#include <iostream>

fremfor:

#include <iostream.h>

og enten:

std::cout

eller have en:

using namespace std;

oeverst.
Avatar billede bdef Novice
25. december 2012 - 18:01 #6
ha ha .. Det er stadig ikke lykkes mig at finde en compiler som kan generere stand alone exe filer.

Kom med svar, så i ka' få point
Avatar billede bdef Novice
09. januar 2013 - 11:20 #7
kuk