Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
28. oktober 2012 - 21:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Telenor forbindelse vil ikke tilgå specifik hjemmeside

Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke ved er noget nogen egentlig kan svare på, og nej jeg er ikke sikker på om det ligger rigtigt (så garvet bruger herinde er jeg ikke)

Jeg har en telenor trådløs forbindelse som generelt fungerer fint.

Lige pludselig ud af det blå er der én specifik hjemmeside jeg ikke kan tilgå. Mit mailprogram er opsat til at hente mails fra mailadresser på samme domæne og de fungerer heller ikke. (Det er en hjemmeside/domæne hostet af Meebox - ved ikke om det har relevans)

Det er sket før, hvor telenor ikke vidste hvorfor og heller ikke kunne kurere det - eller det sagde de i hvert fald.

Genstart af router eller nulstilling af denne hjælper ikke.

Er der nogen der har oplevet dette og/eller ved hvad det kan skyldes eller hvordan det kan afhjælpes, da det er super irriterende.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
28. oktober 2012 - 21:59 #1
Hvilken browser (og OS) bruger du? og hvad sker der ved forsøg på at tilgå siden? Ved du om siden kan tilgås fra andre maskiner og det ikke blot er siden, der er nede?

Har du evt. forsøgt at deaktivere din firewall/antivirus kortvarigt for, at se om det er det der blokerer for domænet?
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
28. oktober 2012 - 22:03 #2
Siden er prøvet af i IE og Chrome på flere maskiner

Browseren kan ikke oprette forbindelse til den specifikke hjemmeside og mail siger bare at 'incoming mail server does not respond'.

Andre kan tilgå hjemmesiden, ligeledes kan jeg selv via mobilt bredbånd.

Ja det er forsøgt tidligere
Avatar billede swiatecki Novice
28. oktober 2012 - 22:35 #3
Hvilket domæne drejer det sig om?

Umiddelbart lyder det somom domænet resolver forkert hos dig.

Prøv at kigge i filen C:\Windows\System32\Drivers\etc\hosts og se om det omtalte domæne omtræder der.

Ligeledes, så åben cmd og kør "nslookup domæne.dk", på hhv. din maskine og en hvor det virker - og sammenling output.
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
28. oktober 2012 - 22:43 #4
Det er marsvineklub.dk

Domænet optræder ikke på den liste
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
28. oktober 2012 - 23:36 #5
Hvis siden kan tilgås fra samme maskine med andre forbinder end dit bredbånd, men ikke kan tilgås fra andre maskiner med fra samme bredbåndsforbindelse, kunne det jo næsten lyde som om at det var din internetudbyder der blokerede for siden (eller domæne-udbyderen), og dette sker som regel gennem DNS.

Har du forsøgt at ændre dine TCP/IP indstillinger og fx se om du kan tilgå siden via åbne DNS'er?

Du kan prøve med nedenstående:
Primær DNS: 208.67.222.222
Sekundær DNS: 208.67.220.220
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
29. oktober 2012 - 00:08 #6
Ja det mest sandsynlige er nok at udbyder har blokeret - det kender udbyder dog ikke noget til og kan heller ikke gøre noget ved, når man retter henvendelse derom.
Derfor ville det være lettere hvis jeg selv kunne omgå det.

Det har ikke hjulpet at ændre TCP/IP indstillinger til dem du foreslår.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
29. oktober 2012 - 01:28 #7
Det virker da også underligt, at en udbyder skulle blokere. Men det forekommer. I så fald burde ændring af TCP/IP indstillinger på dit trådløse netværks kort eller ethernet-netværkskort have hjulpet.

Har du forsøgt at indtaste primær og sekundær DNS'er i routeren også, eller evt. blot taste dem på computeren og kable uden om routeren?

Et andet long-shot - i hvert fald ift. udelukke/isolere udbyderen som problemet - er at bruge en proxy via www.hidemyass.com. Så går du også helt udenom DNS og WAN-IP problemet.
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
29. oktober 2012 - 01:44 #8
Ja det er ekstremt underligt..

Jeg er ikke så stærk udi TCP/IP indstillinger mm. men jeg fik indtastet de primære og sekundære DNS'er på computeren og gennem routeren men det hjalp ikke.

Eller.. Jeg tror det var det rigtige sted i routeropsætningen jeg fik dem ændret, screenshot:

http://www.von-fancy.dk/Docs/dhcp.jpg

Proxy virker fint, der kan jeg sagtens komme på domænet på samme forbindelse.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
29. oktober 2012 - 09:17 #9
Det ser meget rigtig ud med indtastningen. Internetudbydere plejer næsten kun at blokere adgang via deres DNS. Men hvis du fortsat ikke kan tilgå siden via de åbne DNS'er, kan problemet - efter min vurdering - næsten kun ligge i din IP-adresse. Især når du kan tilgå siden via en proxy.

Enten må IP-adressen (individuelt eller hele puljen) være blokeret af Telenor for adgang til visse sider, eller mest sandsynligt, at den/de er blokeret af domæne-udbyderen eller marsvinekub.dk af en eller anden årsag.

Kan du prøve at se om du kan tilgå disser side fra samme computer og forbindelse og uden om proxy:
http://www.trelde-it.dk/ og
http://www.sence22.com/

De er begge hosted af Meebox, så hvis du kan tilgå dem, er det ikke Meebox der blokerer for din IP, og så er der kun Telenor og marsvineklub.dk tilbage.

En løsning kan derfor være, at du kontakter Telenor og høre om de kan ændre din (WAN) IP adresse. Eller evt. at kontakte Meebox eller marsvineklub.dk, og høre om de kender til en blokering og i så fald få den fjernet.
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
29. oktober 2012 - 11:16 #10
Jeg kan sagtens komme ind på de to hjemmesider du lister der.

marsvineklub.dk har ikke blokeret nogen IP, derom er jeg sikker, så der må kun være telenor tilbage.

Tak for din hjælp - jeg vil tage kontakt til telenor og se om jeg kan få ændret (WAN) IP adresse som du foreslår.
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
29. oktober 2012 - 11:30 #11
Ja, der kan næsten kun være Telenor tilbage.

Du må gerne skrive herinde, hvis det løser problemet.
Avatar billede Meebox Nybegynder
05. november 2012 - 10:14 #12
Hej Benedikte,

Jeg er ked af at høre at du har problemer med at tilgå dit Meebox webhotel. Prøv at oprette en support ticket hos os, og skriv gerne din IP (som du finder på myip.dk), så kan vi også hjælpe dig med at fejlfinde fra vores ende af.

God dag! :-)
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
05. november 2012 - 11:50 #13
Tak for svar, men det var ikke meebox der var problemet.

Jeg havde kontakt til Telenor og efter lang tids diskussion og forskellige ting prøvet, kom det endelig til at virke.
Der skulle skiftes IP i routeren, da det var den der åbenbart faldt i at være blokeret på en eller anden måde.

PapaDoc dine svar var til stor hjælp - vil du smide et svar til point?
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
05. november 2012 - 13:33 #14
Det er godt, at du fik løst problemet. Så må vi håbe at de afholder sig fra at blokere din IP-adresse i fremtiden :-)
Avatar billede BenedikteJ Nybegynder
05. november 2012 - 22:51 #15
3 timer gik der og så opstod problemet igen..
Fat i Telenor support - ny supporter der sagde at den forrige i hvert fald ikke have givet nogen ny IP da de ikke måtte det - og en falliterklæring med han absolut ikke vidste hvad der var galt, men jeg ville få fremsendt en ny router - selv om han ikke mente det ville ændre noget..

Så ja, back to square one - men jeg lukker og giver point..
Avatar billede PapaDoc Nybegynder
06. november 2012 - 00:04 #16
Har du selv tjekket om din ip har ændret sig? Du kan se på myip.dk, hvad din ip adresse er.

Men hvis problemet kunne løses ved hjælp af Telenor, må problemet nødvendigvis ligge hos Telenor. Har du fast (DHCP) ip adresse hos Telenor?

Og hvis det er selve routeren, som jeg kan høre er fra Telenor, kan du jo prøve at kable udenom. Dvs. computeren forbundet direkte med modem via et ethernet-kabel. Medmindre at det er en kombination af modem og router i én?