Avatar billede per2edb Praktikant
28. oktober 2012 - 18:22 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

SQL select

Jeg skal have variablen Position ud af denne select men får
fejlen:  expeted function ore variable.
Hvad gør jeg forkert?

Private Sub Kommandoknap_Click()
Dim strSQL

strSQL = DoCmd.RunSQL("SELECT Position FROM Varekartotek WHERE Varenummer = Forms![Styklister]![Stykliste UFrm]![Varenummer]")

MsgBox (strSQL)

End Sub
Avatar billede fdata Forsker
28. oktober 2012 - 19:01 #1
Du skal have flyttet henvisningen til feltet udenfor strengen:

strSQL = DoCmd.RunSQL("SELECT Position FROM Varekartotek WHERE Varenummer =" & Forms![Styklister]![Stykliste UFrm]![Varenummer])

Hvis varenummeret er en tekst, skal der plinger om udtrykket, altså:

strSQL = DoCmd.RunSQL("SELECT Position FROM Varekartotek WHERE Varenummer ='" & Forms![Styklister]![Stykliste UFrm]![Varenummer] & "'")
Avatar billede per2edb Praktikant
28. oktober 2012 - 19:42 #2
Hej
Det er en tekst.
Efter indsættelse af dit udtryk får jeg samme fejlmeddelse herudover står RunSQL med blåt
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
29. oktober 2012 - 06:43 #3
DoCmd.RunSQL er kun til det der hedder 'action SQL' altså insert, delete og update

Så hvis du vil hente noget fra en tabel så er du nødt til at anvende en anden metode.
Avatar billede fdata Forsker
29. oktober 2012 - 18:48 #5
Tjah. Der sov jeg vist lidt i timen :O)

Som Hugo skriver, skal du bruge en anden fremgangsmåde. Evt. DLookUp:

MitNr=DLookUp("Position","Varekartotek","Varenummer ='" & Forms![Styklister]![Stykliste UFrm]![Varenummer] & "'")
Avatar billede terry Ekspert
29. oktober 2012 - 19:15 #6
Look at your code!!!

Private Sub Kommandoknap_Click()
Dim strSQL

strSQL = "SELECT Position FROM Varekartotek WHERE Varenummer ='" & Forms![Styklister]![Stykliste UFrm]![Varenummer] & "'"

DoCmd.RunSQL(strSQL)

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2012 - 17:53 #7
thanks
Avatar billede fdata Forsker
30. oktober 2012 - 19:53 #8
Øøøøøh. Så blev syntaksen korrekt. Til gengæld er koden meningsløs !?!
Se Hugos kommentar #3.
Avatar billede terry Ekspert
30. oktober 2012 - 20:39 #9
Of course :o) I wasnt thinking there :o)

Dim pos as string

pos = Dlookup("Position","Varekartotek ","Varenummer ='" & Forms![Styklister]![Stykliste UFrm]![Varenummer] & "'")
Avatar billede fdata Forsker
31. oktober 2012 - 12:31 #10
LOL. Jeg overså det jo også. Se #5 ;O)