Avatar billede learner Praktikant
28. oktober 2012 - 09:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Chrome husker brugerens valg, men det skal den ikke alle steder. hvordan slår jeg det fra i html?

Hejsa

På helsekost.dk har jeg blandt andet en producent-vælger (select option) som sender folk videre ved onchange. Det virker fint i Chrome, men hvis man så går tilbage, så husker den mit valg, det er noget hø :o) for den viser jo forkert.

Hvordan kan man indikere på den select at den skal chrome altså ikke gå og huske på?

Har søgt og søgt men intet fundet

På forhånd tak
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2012 - 18:36 #1
<ole>

"Det virker fint i Chrome, men hvis man så går tilbage, så husker den mit valg, det er noget hø :o) for den viser jo forkert. >> Hvad er det forkerte i at vise det, brugeren har valgt? Jeg tror ikke, jeg forstår problemet  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2012 - 18:45 #2
Man kunne sikkert gøre noget à la:

onchange="var v=this.value;this.selectedIndex=0;location.href=v";

Så kommer Chrome stadig tilbage til eneste tilstand før redirec'ten. Vi har bare sørget for, at sidste tilstand inden redirect var med en nulstillet SELECT.

Faktisk er de WebKit-baserede browseres adfærd den mest logiske (det gælder ikke kun Chrome, men også Safari og sikkert de fleste mobilbrowsere). Det er faktisk de andre browsere, der opfører sig forkert/ulogisk  =)
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2012 - 18:46 #3
"Så kommer Chrome stadig tilbage til seneste tilstand før redirec'ten."  *o)
Avatar billede learner Praktikant
28. oktober 2012 - 18:48 #4
Mega smart fundet på :o)
Og dejlig enkelt.

Mange tak Ole
Avatar billede olebole Juniormester
28. oktober 2012 - 19:22 #5
Selvtak - og du accepterer bare svaret as usual  *o)