Avatar billede tvdr Nybegynder
27. oktober 2012 - 18:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

DVDFAB MP4 og MPEG-4 format

Hej

Jeg har fornylig lagt nogle films i Itunes, som ligger i MP4 format.
Jeg benytter dem på en iPad3.

Nu prøver jeg via en Trial version af programmet DVDFAB (version 8.2.1.5.) at rippe en DVD via DVDFAB.
Det er den version der kan lave DVD Copy, DVD Rip, Blue-ray o.s.v.

I DVD-FAB har jeg valgt denne settings:

DVD Ripper
IPAD
Profile: mp4.default

....men alligevel konverteres den til MPEG-4 format.

Jeg har også prøvet at vælge den profile der hedder iPad3 1080.p.mp4, men de konverteres stadig til  MPEG-4 format.

Spørgsmål:

1) Hvad er forskel rent kvalitets mæssigt på MPEG-4 og MP4 ?
Skal jeg bare være tilfreds med at MPEG-4 vælges ?

2) Hvorfor er DVDFAB vist i Profile menuen at filer konverteres til MP4, når den i virkelighede gemmes som MPEG-4. Ved i hvorfor den gemmer som MPEG-4 ?

3) Nogen der har erfaring med DVDFAB og kan fortælle mig hvilken Profile de mener jeg bør benytte, ipad3.1080p.mp4 eller h264 format ? Jeg kender ikke betyndningen eller forskellen på disse profiler.

Mange tak for hjælpen.

Hilsen Lars
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2012 - 19:03 #1
Spørgsmål 1:  MPEG-4 og MP4 er det samme. Se her:

http://www.mp4point.com/what-is-mp4/
Avatar billede tvdr Nybegynder
27. oktober 2012 - 19:22 #2
Hej Milter
Tak for input, jeg læser lige dit link, og melder tilbage.

Lars
Avatar billede tvdr Nybegynder
27. oktober 2012 - 23:12 #3
Tak for link Milter. Giv lyd og å point.
Avatar billede tvdr Nybegynder
25. januar 2013 - 20:19 #4
Løsning, ok