Avatar billede Twankle Nybegynder
27. oktober 2012 - 17:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Leder efter en lommelygte..

Jeg så lige Forbrydelsen afsnit 5, og bemærkede Sarah Lund havde en lille men meget skarp lommelygte, som bare kunne lyse... - Så bemærkede jeg den også havde det der CW - Cool White " Som er et blåt skær i pæren, så lygten lyser blåt.. Er meget forelsket i den lygte, og skal bare eje den!

Har et par billeder her http://imageshack.us/g/341/sarahslygte1.jpg/

- Hvis nogen ved hvilken specifik lygte det er, så kom meget gerne med et link, hvis den kan findes i en webshop, eller et navn :)

- Twankle
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 18:59 #1
Du kan vidst købe den i Tiger. Der er også en rød laser i (ikke så kraftig).

Men ellers kan du købe en super fed en: Agent 1 af ANSMANN. Den er lavet af flyaluminium, den er vandtæt og så er den lavet så hvis du taber den ruller den ikke væk, pga. dens udforming. Har den selv - den kan bare lyse. Den er også dyr.

Her er lidt om den:

120 Lumen
Kan lyse 450 m
Precisionsteknologi
LED
og 5 års garanti..

Det er en lygte der rykker :)

http://www.horizonbattery.com/flashlights/agent-1-flashlight.html
Avatar billede Twankle Nybegynder
27. oktober 2012 - 19:03 #2
Har lyset det der blå skær som især er tydeligt om natten?
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 19:05 #3
Det har den.. Der sidder endda det der advarselsmærke på, som der også gør på lasers. Den er meget kraftig :)
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 19:06 #4
Den er ikke så blå som den du har vist billeder af, men  det er uden effekt, for den er RIGTIG kraftig. Troede den hed 3W LED Blue, men den hedder faktisk White..
Avatar billede Twankle Nybegynder
27. oktober 2012 - 19:07 #5
44.99 § er det ikke omkring 400 kr? For det er da en fed pris for sådan en lygte :)
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2012 - 19:20 #6
Den blå farve, du ser, behøver ikke nødvendigvis være den farve, dine øjne vil se, hvis du selv bruger den. Vores øjne og hjerne opfatter lys på en anden måde end et kamera, og det betyder f.eks. at sne på et billede under en skyfri himmel næsten altid vil se blåt ud. Men, vores hjerne er kodet til at mene, at sne skal være hvid, så derfor ser vi den som hvid.

Lygten kan også være af fabrikatet Maglite:

http://www.maglite.com/productline.asp
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2012 - 19:32 #7
Og her er den nørdede forklaring på farvetemperaturer:

http://www.illuminationgear.com/85243.html
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2012 - 19:42 #8
#0 Den lygte fra ANSMANN ved jeg (efter en Google-søgning) bliver brugt af mange luftfartsselskaber, bl.a. SAS, da de kan tåle vand, er lavet af et holdbart materiale (flyalu) og så kan de ikke trille hvis man taber dem.

Tror det er som milter skriver, at den behøver ikke være blå i skæret - hvid er lige så god.

#5 Jo, det er det da, det er da billigt! Jeg gav 1650 for min dengang jeg købte den D:

#6 Maglite er god, men er de ikke dyre?
Avatar billede milter Ekspert
27. oktober 2012 - 20:22 #9
#8.

Maglite er ikke billige, men jeg fik min som gave fra min søn. Og så følger der et sortiment af farvede filtre med til den :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
27. oktober 2012 - 21:46 #10
Aldrig stol på hvad du ser på film ;)
Det kan sagtens være at det er en lygte med 3200K lys, hvor der blot er skåret et stykke på 1/1 CTB (blå filter) så den pludselig lyser med 5600K. Og specielt styrken kan du slet ikke bedømme på en film. For det afhænger af styrken af det omkring værende lys, filtersætningen på kameraet osv.
Så præcis hvordan lygten du har set er, kan faktisk kun besvares af Forbrydelsens lysmester.
Avatar billede Twankle Nybegynder
01. november 2012 - 15:10 #11
Tak