Avatar billede webpassion.dk Novice
25. oktober 2012 - 13:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til ændring at højde på Iframe

Jeg har overtaget en hjemmeside og der er indlagt en iFrame på denne side http://www.maisonparadis.dk/sommerhus-udlejes-provence.htm  - iFramen er her http://www.maisonparadis.dk/ledigeuger-2013.htm. Vil gerne ændre højden på iFramen til 380. Kan også se at rammen rykker sig, men jeg får ikke lov at se tekstindholdet? Der ligger en massssse kode, som jeg ikke helt har styr på i iFramen. Har rettet i http://www.maisonparadis.dk/sommerhus-udlejes-provence.htm. Hvad er det jeg overser?
Håber nogen kan hjælpe mig. Det er sikkert en lille bagatel.
Mvh
My
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. oktober 2012 - 14:16 #1
<iframe name="I1" src="ledigeuger-2013.htm" width="389" height="480" style="border: 1px dashed #CEAC86" border="0" frameborder="0" scrolling="no" align="middle">

Du har jo en height på 480 her.
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. oktober 2012 - 14:19 #2
Men hvorfor sætter du den i en Iframe? En div burde være nok.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
25. oktober 2012 - 14:34 #3
Ret :

<iframe name="I1" src="ledigeuger-2013.htm" width="389" height="480"

Til :

<iframe name="I1" src="ledigeuger-2013.htm" width="389" height="380"

Men ville være bedst ikke at bruge iframe hvis du kan undgå det.
Hvad i fremtiden hvis der tilføjes noget så bliver indholdet jo højere.
Avatar billede webpassion.dk Novice
25. oktober 2012 - 16:52 #4
Det hjælper desværre ikke. Der mangler stadig uge 37 og uge 38. Hvad blot prøvet at gøre vinduet ekstra langt.
Avatar billede webpassion.dk Novice
25. oktober 2012 - 17:00 #5
Nu prøvede jeg så at sætte det ind som en <div> (den nederste), men igen kommer uge 37 og 38 ikke med.
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2012 - 23:29 #6
Der ER ingen uge 37 og 38 i www.maisonparadis.dk/ledigeuger-2013.htm

Jeg kan se på "sourcen" at det kommer fra et excel-ark
(ikke mindre end 841 linjers microsoft-crap-html - for at lave dén lille tabel, tsk tsk)

Jeg tror du skal finde excel-filen, rette den (tilføje uge 37+38 - men det har du nok allerede gjort).
Og så "eksportere til HTML" (eller hvad det hedder) til en fil ved navn "ledigeuger-2013.htm",
som du derefter lægger op på web-serveren, og erstatter den gamle version.

Men tag en kopi af den gamle først, så det ikke går helt galt : )
Avatar billede webpassion.dk Novice
26. oktober 2012 - 09:57 #7
Tak for dit svar. Tror bare, jeg laver en ny tabel - havde håbet at undgå det. Sender du et svar, så kan du få points'ene.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. oktober 2012 - 10:08 #8
#4
"Der mangler stadig uge 37 og uge 38", havde du nu sagt at det var det der var problemet, kunne vi måske have koncentreret os på at finde en løsning på dit reelle problem, i stedet for at spilde tiden på noget der egentlig ikke var dit problem :-(
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2012 - 15:57 #9
s'gerne : )
Avatar billede webpassion.dk Novice
26. oktober 2012 - 17:07 #10
#8: Jeg HAVDE tilføjet 2 nye linier med uge 37 og 38 og tænkte, at jeg så blot skulle ændre i højden. Havde tidligere rettet manuelt og ikke brugt excell arket. Du kunne ikke se linjen, men jeg mente stadig, at når jeg tilføjede to linier, så skulle højden blot ændres. Kunne blot ikke gennemskue al den kode, der var og tænkte, det var der nok nogle, der kunne.