Avatar billede mybbe74 Mester
25. oktober 2012 - 12:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Video fra Google Earth

Hej

Jeg er interesseret i at benytte Google Earth i en hjemme videofilm jeg er ved lave. Kort fortalt for at vise hvor i verden jeg har rejst.

Derfor blev jeg inspireret af TV-avisen og TV2 Nyhederne som hyppigt benytter Google Earth til at vise steder i verden i deres nyhedsudsendelser. Her Zoomer de ud og ind på diverse lande/kort.

Jeg tænkte derfor at jeg måske kunne benytte mig af samme funktion i min film, hvor jeg "recorder" min færden ved at zoome ud og ind, for derefter at gemme det i en AVI-film eller Mpeg4, så jeg lægge det i mit redeigeringsprogram.

Men jeg ved ikke om det kan lade sig gøre for private som mig? Og hvordan jeg gør?

Håber på lidt hjælp :)

M
Avatar billede vejmand Juniormester
25. oktober 2012 - 12:28 #1
Her kan du optage fra skærmen: http://www.screencast-o-matic.com/screen_recorder
og gemme i både AVI-film og Mpeg4, ved ikke om det kan bruges?
Avatar billede vejmand Juniormester
25. oktober 2012 - 12:35 #2
Her kan du se et lille eksempel, lavet i anden anledning: http://gupl.dk/686385/
Avatar billede milter Ekspert
25. oktober 2012 - 12:37 #3
Avatar billede mybbe74 Mester
25. oktober 2012 - 13:32 #4
Vejmand, dit løsning ser fin ud, hvis jeg vil dokumentere eller optage hvad jeg foretager på min computer. Dog kan jeg ikke få det første link til at virke??

Milter, det er den rigtige løsning på problemet at benytte GE Pro, men vælger nok ikke programmet, da jeg synes £321 er for dyrt! :-(
Avatar billede vejmand Juniormester
25. oktober 2012 - 13:38 #5
Avatar billede mybbe74 Mester
11. marts 2013 - 09:14 #6
Tak for rådet..
Avatar billede vejmand Juniormester
11. marts 2013 - 12:31 #7
Velbekomme, normalt giver man point, hvis hjælpen kan bruges.....
Avatar billede mybbe74 Mester
11. marts 2013 - 12:46 #8
Du har fuldstændig ret vejmand. Ville godt give point, men kunne ikke se hvordan jeg gav point? Så blot muligheden for at give mig selv point.

Undskyld!