Avatar billede garant11 Nybegynder
24. oktober 2012 - 16:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udløbet cookies vil ikke "dø"

Hej alle.

Jeg har lagt mærke til at mine cookies ikke blivet slettet når de er udløbet.

I min logind.asp fil er der:
response.cookies("brugernavn") = request.form("brugernavn")
response.cookies("brugernavn").expires = dateadd("n", 60, now())
response.cookies("brugernavn").domain = "minside.net" 'peger på localhost i Windows HOST filen
response.cookies("brugernavn").path = "/"
response.cookies("brugernavn").secure = FALSE

Og min logud.asp er der:
response.cookies("brugernavn") = ""
response.cookies("brugernavn").expires = dateadd("n", -60, now())
response.cookies("brugernavn").domain = "minside.net" 'peger på localhost i Windows HOST filen
response.cookies("brugernavn").path = "/"
response.cookies("brugernavn").secure = FALSE

Hvis jeg bare lukker min browser ned uden at klikke forbi logud.asp og kommer tilbage til siden når
cookien er udløbet, skal jeg selvfølgelig logge ind igen fordi der bliver tjekket om cookie er tom:

if request.cookies("brugernavn") = "" then
response.redirect("login.asp")
end if

Men hvis jeg tjekker cookies i min browser (Firefox) kan jeg se at cookie stadigvæk er der selvom at den er udløbet.
Er der nogen der ved hvordan jeg slette en cookie helt når den udløber?
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2012 - 16:48 #1
<ole>

Det er et kendt Firefox issue. Det er ikke noget, din kode kan ændre på

/mvh
</bole>
Avatar billede garant11 Nybegynder
24. oktober 2012 - 16:54 #2
Okay. Utroligt at det ikke er blevet fixet endnu så.
Men mange tak for svar ole... Vil du lægge et svar op?
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2012 - 17:08 #3
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)

Jeg har lige prøvet at søge på Google indenfor et indsnævret, aktuelt tidsrum, men det ser ikke ud til, at det er rettet endnu. Brugte kager (jeg undskylder for evt. stødende, indre billeder) skal stadig kasseres manuelt eller med tredieparts software  :o|
Avatar billede garant11 Nybegynder
24. oktober 2012 - 17:40 #4
Okay..  Hmmm tredjeparts software, som f.eks javascript?
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
24. oktober 2012 - 17:53 #5
Har du prøvet at bruge date-1
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2012 - 20:54 #6
#4: Ja, man kunne sikkert skrive en .HTA og lade JavaScript eller VBScript slette dem. Under alle omstændigheder er det noget, der skal ske lokalt på maskinen. Det er ikke noget, du kan gøre over WWW
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2012 - 20:55 #7
#5: Problemet er ikke, at cookies ikke udløber, men at Firefox ikke fjerner udløbne cookies. Det er bare ikke noget, Firefox gør  =)
Avatar billede Monkeybrain Juniormester
24. oktober 2012 - 21:50 #8
Ja så er det jo let at optimere websites til alle browsere.
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2012 - 22:05 #9
#8: Jeg forstår ikke problemet. Hvad har det med optimering til forskellige browsere at gøre?