Avatar billede FrederikLive Nybegynder
24. oktober 2012 - 02:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

array(func())?

Hej Alle!

Min Array:
[code]
Array
(
    [0] => 1
    [1] => pære
    [2] => banan
    [3] => citron
)
[/code]

Dette er muligt:
[code]
$pointer = 1;
echo $array[$pointer];
[/code]

Men hvorfor er dette så ikke muligt?
[code]
//$pointer = iteger; // Gør ingen forskel
$pointer = $array[0];
echo $array[$pointer];
[/code]

Som i kan se gemmer jeg i min array hvilken pointer jeg vil læse, da jeg skal gemme dette til senere brug og tilføje mm.

Jeg har også prøvet at gemme min pointer f-eks i en tekst fil og loaded den således:

[code]
function read_pointer() {
    $load_file = file(ARRAY_FILE); // Gemme filen i en array
    $output = integer; // Gør ingen forskel..
    $output = trim($load_file[0]); //Læse linje 0 (I mit tilfælde tallet 1)
    return $output;
}
echo $array[read_pointer()];
[/code]

Dette virker heller ikke.. Essentiel burde man kunne echo fra en array således: array[array[key]..

Jeg kan læse på php.org følgende:
(http://www.php.net/manual/en/language.types.array.php)
As stated in the syntax section, what's inside the square brackets ('[' and ']') must be an expression. This means that code like this works:
[code]
<?php
echo $arr[somefunc($bar)];
?>
[/code]
Men har iøvrigt ikke kunne finde nogle reference, eksempler eller andet.
Anyway, nogen der kender til dette?

P.S. Hvorfor har eksperten.dk ikke css der vise bbcode [ code][ /code]? Og hvorfor laver den mine tegn om.. Måske et andet bbcode tag skal bruges?
Avatar billede lclemens Nybegynder
24. oktober 2012 - 04:33 #1
echo $array[$array[0]];

Jeg er slet ikke sikker på, at jeg er med.
24. oktober 2012 - 06:02 #2
Du bruger variabelen $array til to forskellige ting, til at holde værdierne 1, pære, banan, o.s.v., og til at indeholde pointerværdierne.  Prøv at gemme pointer værdierne i anden array, såsom $newArray[0] = 0, $newArray[1] = 1, o.s.v.  Så skulle (ikke testet) 'echo $array[$newArray[2]]' give banan og 'echo $array[$newArray[3]]' give citron o.s.v.  Eller

$pointer = $anewArray[2];
echo $array[$pointer];

giver banan.
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2012 - 10:56 #3
<ole>

Der må være noget helæt galt med dnin PHP-opsætning. Du skriver:

"$output = integer; // Gør ingen forskel.."
Men det kan ikke passe, da denne linje skal smide en fejl, som udskrives i dokumentet. Det gør en stor forskel.

Derudover fungerer denne kode fint:

<?php
$arr = array(2, 'en', 'to', 'tre', 'fire');
$pointer = $arr[0];

echo 'Med pointer fra array: '. $arr[$pointer] .'<hr>';

// Skriv tal i fil
$fp = fopen('pointer.txt', 'w');
fwrite($fp, '3');
fclose($fp);

// Læs tal fra fil
$fp = fopen('pointer.txt', 'r');
$pointer = fread($fp, filesize('pointer.txt'));
fclose($fp);

echo 'Med pointer fra fil: '. $arr[$pointer] .'<hr>';
?>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2012 - 11:00 #4
Hvad angår E's BB-koder, har jeg skrevet denne editor. BB-koderne er 'dokumenteret' i denne guide
Avatar billede FrederikLive Nybegynder
30. oktober 2012 - 01:21 #5
Hej alle og tak for svar!
Olebole, du har helt ret og jeg var også klar over det burde virke. Efter nogle forsøg fandt jeg fejlen som simpelt ligger i .txt filens kodning, den var kodet i UTF-8 med BOM som indlægger nogle tegn i filen, mit script læste..

Tak igen.
02. november 2012 - 17:17 #6
FrederikLive, du fik problemet løst.  Lukker du derfor spørgsmålet igen?  Den normale fremgangsmåde er at bede om svar fra den eller de hvis indlæg var til hjælp og så acceptere dette/disse svar.
Avatar billede FrederikLive Nybegynder
05. november 2012 - 00:49 #7
h