Avatar billede carstenandersen Nybegynder
23. oktober 2012 - 14:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Mysql database bliver "passiv" få ved få liniers kode

Hej eksperter

Jeg har en meget mystisk situation, som hverken jeg eller min udbyder har et klart svar på, så håber, at I kan gennemskue det ;-)

Siden, http://www.e-hjemmeside.dk/side.asp?Id=94971&Forumid=54812, afvikles pt. ok. Den består af mange inkludere filer, som henter oplysninger fra en mysql-database. Jeg arbejder pt på denne inkludere fil med indholdet:

<script type="text/javascript">
                    $(document).ready(function(){
                    $(".iframeforum").fancybox({
                                    autoSize: false,
                                    autoDimensions: false,
                                    width: 490,
                                    height: 460,
                                    fitToView: false,
                                    padding: 0,
                                    href: $(this).attr('href'),
                                    type: 'iframe'
                                });

                    </script>
                    <style>
                    .opretindlaeg {
                    float: left;
                    width: 160px;
                    padding: 5px;
                    margin-right: 10px;
                    background-color: #474646;
                    border-radius: 9px;
                    -moz-border-radius: 9px;
                    -webkit-border-radius: 9px;
                    -khtml-border-radius:  9px;
                    font-family: Arial;
                    font-size: 12px;
                    text-align: center;
                    color: #FFF;
                    }
                    </style>
                    <%
                    Forumidtemp = Request.QueryString("Forumid")
                    if Forumidtemp = "" then
                    Forumid = ""
                    else
                    Forumid = Forumidtemp
                    Forumid = replace(Forumidtemp,"'","")
                    end if
                    %>

                    <% if Forumid = "" then %>
                        <a class="iframeforum" href="/sidecss/formular/emne-forum.asp?Sprog=<% Response.Write rssprog %>&Bruger=<% Response.Write Bruger %>&Side=<% Response.Write Id %>&Tabelid=<% Response.Write rs3id %>" style="text-decoration:none">
                              <div class="opretindlaeg">Opret nyt emne</div>
                        </a>
                    <% else %>
                        <a href="/side.asp?Id=<% Response.Write Id %>" style="text-decoration:none">
                              <div class="opretindlaeg">Tilbage til oversigt</div>
                        </a>
                        <a class="iframeforum" href="/sidecss/formular/emne-forum-besvar.asp?Sprog=<% Response.Write rssprog %>&Bruger=<% Response.Write Bruger %>&Side=<% Response.Write Id %>&Tabelid=<% Response.Write rs3id %>&Forumid=<% Response.Write Forumid %>" style="text-decoration:none">
                              <div class="opretindlaeg">Besvar emne</div>
                        </a>
                    <% end if %>

                    <%
                    if Forumid = "" then
                        SQL200 = "Select * from Gaestebog where Tabel = '" & rs3id & "' AND Aktiv = 1 AND Forumid = 0 ORDER BY Id DESC"
                        Set rs200 = Conn.Execute(SQL200)
                    else
                        SQL200 = "Select * from Gaestebog where Tabel = '" & rs3id & "' AND Aktiv = 1 AND Forumid = '" & Forumid & "' ORDER BY Id DESC"
                        Set rs200 = Conn.Execute(SQL200)
                    end if
                    %>
                    <% if rs200.bof AND rs200.eof then %>

                    <% else %>
                    <div style="clear: both; height: 10px; border-bottom-style: solid; border-bottom-width: 1px; border-bottom-color: #e2e2e2; margin-bottom: 10px;"></div>
                    <% Do %>
                    <% rs200id = rs200("Id") %>
                    <%
                    if Forumid = "" then
                    SQL201 = "Select count(*) as Antal from Gaestebog where Forumid = '" & rs200id & "' AND Forumid <> 0"
                    Set rs201 = Conn.Execute(SQL201)
                    end if
                    %>
                    <% if Forumid = "" then %>
                        <a href="/side.asp?Id=<% Response.Write Id %>&Forumid=<% Response.Write rs200id %>"><div style="position: relative; padding-left: 5px; margin-bottom: 10px; font-family: Arial; font-size: 14px; color: #000;"><b><u><% Response.Write rs200("Forumemne") %></u></b></div></a>
                        <div style="position: relative; padding-left: 5px; margin-bottom: 10px; font-family: Arial; font-size: 12px; color: #000;">Oprettet af <% Response.Write rs200("Navn") %> den <% Response.Write rs200("Dato") %> kl. <% Response.Write rs200("Tid") %></div>
                        <div style="position: relative; padding-left: 5px; margin-bottom: 10px; font-family: Arial; font-size: 12px; color: #000;"><b><% Response.Write rs201("Antal") %></b> besvarelser</div>
                        <div style="clear: both; height: 10px; border-top-style: solid; border-top-width: 1px; border-top-color: #e2e2e2;"></div>

                    <% else %>

                        <div style="position: relative; padding-left: 25px; margin-bottom: 10px; font-family: Arial; font-size: 14px; color: #000;"><b><% Response.Write rs200("Navn") %></b></div>
                        <div style="position: relative; padding-left: 25px; margin-bottom: 10px; font-family: Arial; font-size: 12px; color: #000;">Indlæg den <% Response.Write rs200("Dato") %> kl. <% Response.Write rs200("Tid") %></div>
                        <div style="position: relative; padding-left: 25px; margin-bottom: 10px; font-family: Arial; font-size: 12px; color: #000;"><% Response.write Replace(rs200("Kommentar"), vbCrLf, "<BR>") %></div>
                        <div style="clear: both; height: 10px; border-top-style: solid; border-top-width: 1px; border-top-color: #e2e2e2;"></div>
                    <% end if %>
                    <%
                    rs200.MoveNext
                    Loop While Not rs200.EOF
                    %>
                    <% end if %>

Hvis jeg indsætter dette:

<%
SQL202 = "Select * from Gaestebog where Tabel = 275431 AND Aktiv = 1 AND Forumid = 0 ORDER BY Id DESC"
Set rs202 = Conn.Execute(SQL202)
%>
<div style="position: relative; padding-left: 5px; margin-bottom: 10px; font-family: Arial; font-size: 14px; color: #000;"><b><u><% Response.Write rs202("Forumemne") %></u></b></div>
<div style="position: relative; padding-left: 5px; margin-bottom: 10px; font-family: Arial; font-size: 12px; color: #000;">Oprettet af <% Response.Write rs202("Navn") %> den <% Response.Write rs202("Dato") %> kl. <% Response.Write rs202("Tid") %></div>
<div style="position: relative; padding-left: 5px; margin-bottom: 10px; font-family: Arial; font-size: 12px; color: #000;"><b><% Response.write Replace(rs202("Kommentar"), vbCrLf, "<BR>") %></div>
<div style="clear: both; height: 10px; border-top-style: solid; border-top-width: 1px; border-top-color: #e2e2e2;"></div>

får jeg pludselig en "HTTP/1.1 500 Server Error" ! Fjerner jeg koden, kører det hele igen. Ikke nok med, at den pågældende side går ned, går databaseserveren reelt helt i stå. Andre sider, som ønsker at hente oplysninger fra databasen bliver "helt hvide" - ingen kildekode.

Min udbyder mener, at det nok er placeringen af koden, som får disse store konsekvenser. Kan det passe? Det er jo bare ganske almindelig kode !

Sig endelig til, hvis I mangler flere oplysninger.

Virkelig på forhånd tak.
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
23. oktober 2012 - 14:17 #1
Den ekstra kode er selvfølgelig "gennemtestet" i anden fil ;-)
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
23. oktober 2012 - 16:05 #2
Jeg har også prøvet at udskrive fejlkode osv., men intet blev udskrvet - stadig blot hvid side. Hvis der ikke udskreves en fejlkode, kan fejlen så ligge i koden? Dens placering? Er fejlen så i stedet på serveren?

Håber virkelig, at nogle kan hjælpe.
Avatar billede carstenandersen Nybegynder
24. oktober 2012 - 11:46 #3
Lukker