Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
23. oktober 2012 - 13:02 Der er 10 kommentarer

Output HTML template med C#

Hej,

Har kigget rundt omkring på nettet efter en guide, til hvordan man med C# kan outputte en HTML template.
Jeg har også brug for, at man kan indsætte selvdefinerede tags i HTML templaten, som skal outputte data fra SQLen.

Er der nogen som kan komme med et eksempel, eller har en reference?

Mvh.
Martin
Avatar billede Syska Mester
23. oktober 2012 - 13:10 #1
MvcMailer fra www.nuget.org eller en af de 20 andre template engines der er derinde.

Skal det køre i http context eller winapp ? eller ?
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
23. oktober 2012 - 13:33 #2
HTTP context ja.

Det jeg forestiller mig, er at man kan indsætte stien til en html-fil i sin SQL database, som koden så renderer i browseren.

Ydermere skal det så være muligt at indsætte tags i html-filen, som outputter data fra databasen.
Avatar billede Syska Mester
23. oktober 2012 - 20:32 #3
hmmm, så skal du nok override lidt i MvcMailer for at tage din template fra databasem. Derefter kan du sende en model til dem template og få den rendered.
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
24. oktober 2012 - 09:13 #4
Tak for svarene, det var dog ikke helt hvad jeg ledte efter, men prøver mig lidt frem :)
Avatar billede Syska Mester
25. oktober 2012 - 09:19 #5
Du kan jo også lave den virkelig simple ...

Laver en definitation ... måske: {{FIELD_NAME}} i din html ...

Derefter parse den og finde de filednames og så lave en replce af dem.

fieldnames kan du så hive en af en DB med "SELECT Name, Value FROM Templates WHERE TemplateId = 10"

Det kunne også være en løsning ...

Så kan du sende med SmtpClient i .NET frameworket.

Men det kommer lidt an på hvad du gerne vil ...

Derudover er: http://nuget.org/packages/PreMailer.Net/1.1.2 en awesome pakke som smider ens css inline, da RIGTIG mange web klienter ikke bruges styles fra href, head etc.

Håber det giver lidt mere mening eller må du sige til ...
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
25. oktober 2012 - 14:08 #6
Tak, det giver faktisk mening. Jeg ved dog ikke, hvorfor du tror jeg skal sende et nyhedsbrev, det er en ganske almindelig webside :)

Det med at lave en definitation i HTMLen og så replace den i koden, giver faktisk god mening.
Så skal jeg blot finde ud af at outputte min template fra SQLen, så den bliver vist i en browser som en normal webside.
Avatar billede Syska Mester
25. oktober 2012 - 19:56 #7
Det er nok fordi du vil have det dynamisk og dermed kan jeg ikke helt se hvor det giver nogen mening at lave replace på den måde.

Jeg har fra start troet det var email template :-) Men kan godt se jeg ikke har læst det godt nok igennem.

Det er bare ikke så ofte at man har så dynamiske sider, og jeg ville da også være lidt forundret over hvor det rent faktisk giver mening :-)
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
25. oktober 2012 - 20:29 #8
Det er egentlig fordi jeg er interesseret i at lave et simpelt CMS :)
Avatar billede Syska Mester
26. oktober 2012 - 09:47 #9
Run away and do it fast ... :-)

Starter simpelt, men går hurtigt amok i små features der mangler. Url struktur der er ringe. You name it ...

Umbraco er godt for dem som vil lave meget custom code ... der kan du tilgå data som er på de content nodes der bliver oprettet. Det hele kan laves med Razor, hvilket gør det utrolig nemt ...

Udover det er der templates ... som også gør det nemt ... men det er kun min mening om det ... CMS er ikke simpelt lige meget om man kalder det simpelt.

Umbraco er efter min mening et simpelt CMS :-)
Avatar billede buzzlightbeer Nybegynder
26. oktober 2012 - 20:12 #10
Hehe I know, det var nu også bare for øvelsens skyld, ikke til noget seriøst, men man ved selvfølgelig aldrig hvad det udvikler sig til :)