Avatar billede Gimhle Novice
22. oktober 2012 - 20:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Viderestilling i et php-script

Hej!

Kan jeg få lidt hjælp til et viderestillings-php-script.

Jeg har lige skiftet webhotel og er nu kommet i en dum situation, da det viderestillings-script som fungerede på det gamle webhotel ikke virker her på det nye webhotel.

$viderestil = "svar.htm";

Jeg har spurgt på webhotellets support og fik dette svar:
Du har en variabel i PHP der hedder viderestil. Du bruger bare ikke den variabel til noget.

Er der en eller anden der kan/vil hjælpe mig med hvordan scriptet skal være for at kunne lave en viderestilling. På forhånd. Tak!
Avatar billede nicolaib Praktikant
22. oktober 2012 - 20:31 #1
Du kan viderestille med PHP på denne måde:
<?php header("Location: $viderestil"); ?>

Det er dog vigtigt at notere sig, at denne viderestilling skal indsættes i koden, før du laver nogen former for output.

Dermed fungerer nedenstående ikke, da du allerede vil have lavet et output af et html-tag til browseren.
<html>
<?php header("Location: $viderestil"); ?>
Avatar billede Gimhle Novice
22. oktober 2012 - 20:44 #2
Jeg har allerede denne script på siden, men den sender ikke videre:

header("Location: $viderestil");

Jeg er temmelig meget "newbee" og skal derfor have en hjælpende hånd.
Jeg kan umiddelbart se at jeg "mangler" noget i forhold til det fremsendte script, bl.a. et mellemrum + ?
Avatar billede rix Praktikant
22. oktober 2012 - 22:14 #3
prøv
if(empty($viderestil))echo "fejl";
else header("location:",$viderestil);

Hvis der står fejl er det fordi $viderestil er tom.
Avatar billede nicolaib Praktikant
22. oktober 2012 - 22:30 #4
Du må heller ikke outputte så meget som et blankt mellemrum til browseren. Kan det tænkes, at der står noget i linjerne ovenfor? Dvs. før dit <?php-tag. Prøv evt. som test at skrive siden, du vil henvise til, direkte ind i linjen sådan her <?php header("Location: svar.htm"); ?> for at sikre, at det ikke er din syntax, der fejler.
Avatar billede Gimhle Novice
22. oktober 2012 - 22:37 #5
Hej begge!

Vil I kigge scriptet igennem for fejl /dubletter :-)
Er der dubletter der skal slettes ???

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
</head>

<?php
$hjemmeside = "xxx xxxxxxxxxxx";
$mail = "xxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxx.dk";
$viderestil = "svar.htm";

/* Her hentes oplysningerne fra de udfyldte felter */
$Kontakt = $_REQUEST['Kontakt'] ;
$email = $_REQUEST['E-mail'] ;
$kopi = $_REQUEST['kopi'];
$Til = $_REQUEST['Til'] ;
$Dag = $_REQUEST['Dag'] ;
$Dat = $_REQUEST['Dat'] ;
$Mdr = $_REQUEST['Mdr'] ;
$klokken = $_REQUEST['klokken'] ;
$xxxxxx_xxx = $_REQUEST['xxxxxx_xxx'] ;
$Boadressen = $_REQUEST['Boadressen'] ;
$Postnummer = $_REQUEST['Postnummer'] ;
$Besked = $_REQUEST['Besked'] ;
$Aar = $_REQUEST['Aar'] ;
$Telefon = $_REQUEST['Telefon'] ;

$emne="Forespørgsel vedr. $Dag d. $Dat $Mdr $Aar";

/* Her tjekkes, om afsenderen har indtastet sin mail-adresse, og i så fald bruges den som afsendeeradresse, så der kan svares på mailen */
if(!empty($email)) {
  $headers="From: $Kontakt <$email>\r\n";
}

/* Her indsættes din mailadresse, så afsenderen kan svare på kopimailen */
$formularheaders="From: $hjemmeside <$afsendermail>\r\n";

/* Her samles afsenderens navn, mailadresse og besked i en enkelt variabel */
$oplysninger="Forespørgsel på $Til\r
$Dag d. $Dat $Mdr $Aar, kl. $klokken
\r
xxxxxx xxx: $xxxxxx_xxx
Boadressen: $Boadressen
Postnummer: $Postnummer
\r
Kontakt: $Kontakt
E- mail: $email
Telefon: $Telefon
\r
Besked: $Besked
";

/* Her samles oplysningerne til afsenderens kopi af mailen */
$kopimail="Til: $Kontakt
Fra: www.xxx-xxxxxxxxxxx.dk
\r
Du har sendt en forespørgsel vedrørende et $Til\r
$Dag d. $Dat $Mdr $Aar, kl. $klokken
\r
xxxxxx xxx: $xxxxxx_xxx
Boadressen: $Boadressen
Postnummer: $Postnummer
\r
Kontakt: $Kontakt
E- mail: $email
Telefon: $Telefon
\r
Besked: $Besked
\r
Vi besvarer din forespørgsel hurtigst muligt
\r
venlig hilsen
xxx xxxxxxxxxxx
";

if ($kopi > '') {
  /* Her sendes til modtageradressen */
  mail($mail, $emne, $oplysninger, $headers);

  /* Her sendes en kopimail til afsenderen */
  mail($email, $emne, $kopimail, $formularheaders);
}
else {
  /* Her sendes mailen til modtageradressen */
  mail($mail, $emne, $oplysninger, $headers);
}

/* Nr mailen er sendt, viderestilles til denne hjemmeside */
header("Location: $viderestil");
?>
Avatar billede nicolaib Praktikant
22. oktober 2012 - 23:13 #6
Ja den er helt tydelig.
Det her skal stå som det første.
<?php
$hjemmeside = "xxx xxxxxxxxxxx";
$mail = "xxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxx.dk";
$viderestil = "svar.htm";

/* Bla bla bla og husk at her må der heller ikke være nogen echoes eller prints.*/

header("Location: $viderestil");
?>

Det her må ikke sendes til browseren før din viderestilling:
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
</head>

Du kan løse det ved at flytte HTML-delen om efter din php-kode.
Avatar billede olebole Juniormester
22. oktober 2012 - 23:28 #7
<ole>

Du skal lige være opmærksom på, at PHP faktisk kan nå at eksekvere adskillige linjer kode efter header'en - inden redirect'en gennemføres. Derfor bør du altid stoppe afviklingen med exit:

header("Location: $viderestil");
exit();

Det undrer mig lidt, du ikke omtaler nogen fejlmeddelelser. PHP bør smide en fejl ved den kode, du viste i #5. Hvis det ikke sker, bør der helt klart gøres noget ved det. Ellers er det ikke til at udvikle PHP  =)

Har du adgang til selv at ændre indstillinger i php.ini filen?

/mvh
</bole>