Avatar billede hoopmaster Nybegynder
22. oktober 2012 - 11:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Trigger som skriver brugerID til result efter update

Hej,

Jeg forsøger at lave en trigger som når en bruger bliver opdateret skriver denne brugers id til result.

Jeg forestiller mig noget lig:

DELIMITER $$

CREATE TRIGGER upd_check
AFTER UPDATE ON employees
SELECT userID FROM employees "where update happened"  $$

DELIMITER ;

Kan i hjælpe med syntaksen?
Avatar billede hoopmaster Nybegynder
22. oktober 2012 - 12:41 #1
Løsning fundet :)
22. oktober 2012 - 12:57 #2
Hvordan bestemmer du hvilke rækker der skal updateres?  Såsom "UPDATE employees SET category = 'A' where status = 'B' "

I såfald kunne du vel undgå trigger og simpelthen sige "SELECT userId FROM employees WHERE status = 'B'"
22. oktober 2012 - 12:58 #3
Nå, jeg så for sent, at du havde lukket spørgsmålet mens jeg skrev mit indlæg.  Men hvad var så din løsning?