Avatar billede nicolaib Praktikant
22. oktober 2012 - 01:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Få div til at starte uden for browservindue

Hej Eksperter
Kan I hjælpe mig til at få en div til at starte uden for browservinduet.
Situationen er den, at jeg har en div ("Main"), som er den primære for min side. Jeg ønsker at lægge en ekstra div ("Wrapper") uden om Main. Wrapper er bredere end Main, men den skal kun indeholde baggrundsbilleder, og derfor skal der ikke være afstand fra browservinduets venstre kant og ind til venstre kant af Main. Hvordan får jeg skrevet css'en, sådan at Wrapper bliver ignoreret af browseren?
Det ser cirka sådan her ud:
_____________________
|///|          |    |
_____________________
java script: void(0);
Browseren skal se bort fra den venstre del (som her er skraveret), når vinduets størrelse ikke kan vise hele siden.

Håber at I kan hjælpe.
Avatar billede magic-mouse Novice
22. oktober 2012 - 08:48 #1
<style>
body {margin: 0px }
</style>
Avatar billede nicolaib Praktikant
22. oktober 2012 - 20:37 #2
Hmm. Det, som mit eksempel viser, var ikke helt hensigten :-)

@magic-mouse - Du må korrigere mig, hvis jeg ikke har ret, men det, som din kode gør, er at fjerne margin fra body-elementet. Jeg har brug for at få browseren til at ignorere en div, sådan at den primære del af siden først starter ved den div, der ligger indeni den ydre div.

Nogen bud?
Avatar billede nicolaib Praktikant
22. oktober 2012 - 22:22 #3
Indtil videre har jeg løst den sådan her:
body{background: url("image_1400x1200.jpg") top center no-repeat;}
med billedet beskåret til den rette bredde.
Jeg holder lige spørgsmålet åbent i tilfælde af, at jeg ikke synes min løsning virker.
Avatar billede magic-mouse Novice
23. oktober 2012 - 07:40 #4
Ja jeg er ked af det men så forstår jeg virkeligt ikke dit spørgsmål.

Hvad mener du med ignorere ? hvis du vil ignorere et div bliver det <div style="display: none"></div> så er den ikke vist. Men jeg har på fornemmelsen at du ikke vil ignorere den men du vil behandle den på en speciel måde.

prøv med <div style="position: absolute; top: 0px; left: 0px; width: 100%; height: auto"></div>