Avatar billede wookie Nybegynder
10. august 2001 - 13:04 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

deaktivering af auto start af CD\'er

Min win 2000 tror at den skal undersøge enhver cd der sættes i drevet for derefter at foretage sig et eller andet med det den finder (fx starte winamp).... MEN DET SKAL DEN IKKE!!!! I win 98 kunne man deaktivere noget MS kaldte \"automatisk indsættelse af besked\" og så var det klaret... er der noget lignende man kan gøre under win 2000 og hvis ja, hvad ???
Avatar billede connor Nybegynder
10. august 2001 - 13:07 #1
Du kan holde shift nede imens cd\'en sættes i...
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. august 2001 - 13:14 #2
hold shift nede inden den loader, det samme kan du gøre med programmer der indlæses i Start, praktisk hvis man vil teste pc uden alt for mange TSR.
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. august 2001 - 13:15 #3
Du kan også gå ind i kontrolpanel-Enhedshåndtering, find CD-rom og sæt den til ikke at køre Autorun.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. august 2001 - 13:20 #4
hjælp til selvhjælp.....tryk start --> hjælp ---> skriv autorun --> tryk søg
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. august 2001 - 13:23 #5
Ja, og hjælp i win2k er god, bare synd at der ikke er flere der bruger den!
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. august 2001 - 13:28 #6
Hvis du vil rette det, skal du ind i registreringsdatabasen:

Click Start, click Run, type regedit in the Open box, and then press ENTER.

Locate and click the following registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\CDRom
To disable automatically running CD-ROMs, change the Autorun value to 0 (zero). To enable automatically running CD-ROMs, change the Autorun value to 1.

Restart your computer.

Kilde:

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q155/2/17.asp

/Rob
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. august 2001 - 13:29 #7
Og ovennævnte fremgår i øvrigt IKKE af hjælp i Win2K - men ellers har I ret :o))))

/Rob
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
10. august 2001 - 13:37 #8
jeg så lige dette til win 95/98, så måske kan den også gøre det til win 2000:

Hvis du ønsker at starte musik cd\'er automatisk men ikke data cd\'er kan du fx. bruge gratisprogrammet x-setup
http://www.filemine.com/filedownload?fileid=203563

hmmm....autorun findes faktisk ikke i hjælp
Avatar billede wookie Nybegynder
10. august 2001 - 14:30 #9
Mange tak for alle forslagene. Det eneste der løste mit problem permanent var dog hobbezs, jeg har dog givet en mini portion point til conner da han var den første der svarede med noget der delvist kunne bruges. Mht det med hjælp til selvhjælp eric pedersen så ved jeg godt at hjælpe funktionen i win 2000 er en af de få der faktisk kan bruges til noget, men eftersom jeg er en doven hund vælger jeg som regel at spørge andre først før jeg leder selv (hvorfor arbejde når man kan få andre til det :). Igen mange tak til alle.
Avatar billede hobbez Nybegynder
10. august 2001 - 14:33 #10
Tak for point :o)

/Rob