Avatar billede aztrid Nybegynder
19. oktober 2012 - 14:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Interdependent dropdown med rigide værdier - JS

Hejsa,

jeg skal på enelleranden måde have reproduceret menuen "Hvilken størrelse?" på denne side: http://www.flagshop.dk/Default.aspx?id=85

Jeg kan ikke hive scriptet ud og paste det ind i den nye site, det lader til at det kører serversite.

Som det fremgår, er der kun een mulighed per værdi, så det burde ikke være så svært. Jeg har fået foreslået at lave det som simpelt tabelopslag. Men det er jeg åbenbart også for dum til ;-)

Her er mit første ynkelige forsøg. Som det ses, virker det ikke: http://ls-flag.aztrid.dk/component/rsform/form/5-storrelsesberegner?lang=da

Nogen ideer til hvordan jeg bygger denne menu?

På forhånd tak :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. oktober 2012 - 15:00 #1
Nej, du skal bare huske at stjæle det hele ;o)

Dine funktioner:

function changeOptions(strSource,intIndex) {
    if (strSource =="hus")
    {
        document.getElementById("beregningHus").selectedIndex = intIndex;
if(intIndex != 0) { intIndex += 2; }
        document.getElementById("beregningStang").selectedIndex = intIndex;
        document.getElementById("beregningFlag").selectedIndex = intIndex;
    } else
    {
        if(intIndex < 2)
        {
            document.getElementById("beregningHus").selectedIndex = 0;
        } else
        {
            document.getElementById("beregningHus").selectedIndex = intIndex - 2;
        }
        document.getElementById("beregningStang").selectedIndex = intIndex;
        document.getElementById("beregningFlag").selectedIndex = intIndex;
    }
function createFlagCalculator() {
    var aryHus = new Array("3","3-4","4","5","5-6","6","7","7-8","8","9","10","11","11-12","12","13","14","15");
    var aryStang = new Array("2","3","4","5","6","7","7,5","8","9","10","11","12","13","14","15","16","17","18","19");
    var aryFlag = new Array("50 x 38","75 x 57","100 x 76","125 x 94","150 x 114","175 x 133","200 x 150","225 x 170","250 x 189","275 x 208","300 x 227","325 x 246","350 x 265","375 x 284","400 x 303","425 x 320","450 x 340","475 x 358","500 x 378");

    var strHus = '<select id="beregningHus" onchange="changeOptions(\'hus\',this.selectedIndex);" onblur="changeOptions(\'hus\',this.selectedIndex);" style="margin:3px 0 6px;">';
    strHus += '<option>Vælg</option>';
    for (var i=0;i<aryHus.length;i++)
    {
        strHus += '<option>' + aryHus[i]
        strHus += ' m';
        strHus += '</option>';
    }
    strHus += '</select>';

    var strStang = '<select id="beregningStang" onchange="changeOptions(\'stang\',this.selectedIndex);" onblur="changeOptions(\'stang\',this.selectedIndex);" style="margin:3px 0 6px;">';
    strStang += '<option>Vælg</option>';
    for (var j=0;j<aryStang.length;j++)
    {
        strStang += '<option>' + aryStang[j] + ' m</option>';
    }
    strStang += '</select>';

    var strFlag = '<select id="beregningFlag" onchange="changeOptions(\'flag\',this.selectedIndex);" onblur="changeOptions(\'flag\',this.selectedIndex);" style="margin:3px 0 6px;">';
    strFlag += '<option>Vælg</option>';
    for (var k=0;k<aryFlag.length;k++)
    {
        strFlag += '<option>' + aryFlag[k] + ' cm</option>';
    }
    strFlag += '</select>';

    return "Husets højde til kip:<br />" + strHus + "<br />Flagstangens højde:<br />" + strStang + "<br />Flagets mål:<br />" + strFlag;
}
</script>

Og der du udskriver dem:

<script type="text/javascript">
    document.write(createFlagCalculator());
</script>
Avatar billede aztrid Nybegynder
19. oktober 2012 - 15:17 #2
Tusind tak, nu virker det ^_^

God weekend fra Astrid
Avatar billede aztrid Nybegynder
19. oktober 2012 - 15:18 #3
Hvordan er det nu jeg tildeler pointene?
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. oktober 2012 - 15:24 #4
Jeg samler ikke på point, ellers tak. Læg selv et svar og accepter dit eget svar, så spørgsmålet bliver lukket.
Avatar billede aztrid Nybegynder
19. oktober 2012 - 15:25 #5
Ok. God weekend :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. oktober 2012 - 19:53 #6
og proev og spoerg i JavaScript kategorien naeste gang - JSP har ikke meget med JavaScript at goere