Avatar billede optur Novice
19. oktober 2012 - 10:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Huske formular data i IE8

Jeg har et lille problem. For at efiktivere arbejdet lidt ville jeg gerne at IE8 kunne gemme form data for 3 indtastningsfelter til postdanmark webpack login.

Har forsøgt mig på google, men har ikke kunne finde noget som er til hjælp. Er der nogen der ved om der kan fås en udvidelse eller hvordan man får den til at huske dataen til de til input felter?
Avatar billede optur Novice
19. oktober 2012 - 10:21 #1
Jeg ved godt at firefox eller andre browsere virker som de skal, men Postlort har valgt at siden ikke kan vises i andre browsere end IE
Avatar billede micma18_ Nybegynder
19. oktober 2012 - 10:23 #2
Hurra for post dk's fantastiske system.... :-P

Tror desværre du er nødt til at lave det, som en makro script i windows, eller lignende.
Avatar billede optur Novice
19. oktober 2012 - 10:26 #3
ok, hvordan bære jeg mig ad med det?
Min arbejdsgiver ser meget gerne at der bliver gjort et eller andet =)
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. oktober 2012 - 10:30 #4
Se efter under funktioner om der er flueben i Formulardata i slet browserdata!
Avatar billede micma18_ Nybegynder
19. oktober 2012 - 10:33 #5
Der er ingen makro indbygget i windows længere, så du er nødt til at finde et tredje parts program.

Men makro, er en måde hvor du kan optage en række handlinger, og senere gentage dem. Altså så du kan ligge din makro som et ikon på skrivebordet, som du kører når du skal på webpack. Så scriptet starter med at åbne IE, går ind på webpack, og udfylder de felter du skal bruge.
På den måde er du jo fri for at gøre det manuelt.
Avatar billede optur Novice
19. oktober 2012 - 10:34 #6
ja har endda prøvet at nulstille browseren helt og starte helt forfra. og på andre login formular vil den godt tilbyde og huske, men pga der er 3 felter vil IE ikke gemme tilbyde at gemme dataen.
Avatar billede micma18_ Nybegynder
19. oktober 2012 - 10:45 #7
Det er ikke alle formulare som browseren selv kan udfylde, og med post dk's system, tror jeg desværre ikke du skal gøre dig store forhåbninger...

Det ville jo for eksempel være et stort skridt for post dk, hvis de fandt på at lave et http input på deres side. Så man eksempelvis kunne udforme et link, med formular data.
eks. noget lignende: http://post.dk?kundnr=000000&brugerid=000000&password=000000

De benytter aligevel ikke SSL, så at sende dataene på den måde er fuldstændig lige så sikker, som deres egen formular.
Avatar billede optur Novice
19. oktober 2012 - 10:49 #8
Man må jo undre sig at de har betalt så mange penge for det system som de har, som så ikke virker optimalt...

Men tak for hjælpen, jeg siger dette videre til min arbejdsgiver.
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2012 - 15:25 #9
<ole>

@micma18_: Nej, det er ikke ligeså sikkert. Sendes data som POST, er det sikrere end, hvis samme data sende som GET. Ikke så sikkert som SSL, men sikrere  *o)

Der er - af gode grunde - ikke ret mange formularer på WWW, du kan autoudfylde på den måde. De kan tælles på ganske få hænder, så langt størstedelen af WWW må derfor have rigtig mange store skridt at tage  =)

@optur: Du kan udfylde enhver formular med en bookmarklet. Jeg har brugt teknikken i min BB-Editor til Eksperten.

Hvis du skal udfylde et felt med id="foo", skriver du dette link i et HTML-dokument:

<a href="java script:document.getElementById('foo').value='fooBar';void(0)">PreUdfyld</a>

Så kaster du dokumentet i en browser - højreklikker på linket og vælger 'Føj til Favoritter...'. Gem den evt. i browserens favorit-bar, så du danner en knap, der er let at komme til. Du vil få en advarsel, når du gemmer favoritten, men den kan du roligt overhøre, da du jo kender scriptet og ved, det ikke er farligt.

PS: Eksperten kan ikke skrive java script: uden at dele ordet i to. Det skal stå i ét ord, så du må manuelt slette mellemrummet  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
24. oktober 2012 - 15:29 #10
- og systemet virker da fuldstændig optimalt. At du så har meget specielle ønsker er an helt anden ting.

Det kan da også være ærgeligt, at en Volvo ikke kan flyve eller sejle, når man har brug for det. Det betyder jo ikke, man har betalt en masse penge for en bil, som ikke virker optimalt. Det betyder bare, man er urimeligt krævende, hvis man er utilfredse *o)
Avatar billede optur Novice
14. november 2012 - 13:19 #11
tak for svaret... jeg vil kigge nærmere på det.

@olebole, du kan lige smide et svar så du kan få point =)
Avatar billede olebole Juniormester
14. november 2012 - 18:50 #12
Ellers tak, jegf samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede optur Novice
15. november 2012 - 09:57 #13
svar