Avatar billede delphiuser Mester
17. oktober 2012 - 12:20 Der er 1 kommentar og
1 løsning

paging

Hej eksperter...

Jeg er løbet ind i nogle problemer med paging på en side jeg er i gang med at lave. Mit problem er at jeg ikke kan skifte side når jeg trykker på næste side.

den side jeg har paging på er included på min index side. så jeg har med stor sandsynlighed lavet en programmeringsfejl. men kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er.

et link til siden der er pagin på kommer her.
http://www.jp-pro.dk/puchstoana/index.php?sidevalg=vedtaegter

her kommer så opsætningen af min side med paging.

rules.php

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="700" align="center" style="margin-top:10px;">
<tr><td colspan="2" height="20" align="center"><strong>Foreningens vedt&aelig;gter</strong></td></tr>
<?php
// how many rows to show per page
$rowsPerPage = 1;

// by default we show first page
$pageNum = 1;

// if $_GET['page'] defined, use it as page number
if(isset($_GET['page']))
{
    $pageNum = $_GET['page'];
}

// counting the offset
$offset = ($pageNum - 1) * $rowsPerPage;

$query = " SELECT * FROM puch_rules " .
        " LIMIT $offset, $rowsPerPage";
$result = mysql_query($query) or die('Error, query failed');

// print the random numbers
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
  echo '
        <tr>
            <td valign="top" width="25"><b>'.$row['paragraf'].'</b></td>
            <td><b>'.$row['title'].'</b><br>'.nl2br($row['indhold']).'</td>
        </tr>';
}
$query  = "SELECT COUNT(*) AS numrows FROM puch_rules";
$result  = mysql_query($query) or die('Error, query failed');
$row    = mysql_fetch_array($result, MYSQL_ASSOC);
$numrows = $row['numrows'];

// how many pages we have when using paging?
$maxPage = ceil($numrows/$rowsPerPage);

// print the link to access each page
$self = $_SERVER['PHP_SELF'];
$nav  = '';

for($page = 1; $page <= $maxPage; $page++)
{
  if ($page == $pageNum)
  {
      $nav .= " $page "; // no need to create a link to current page
  }
  else
  {
      $nav .= " <a href=\"$self?sidevalg=vedtaegter&page$page\">$page</a> ";
  }

if ($pageNum > 1)
{
  $page  = $pageNum - 1;
  $prev  = " <a href=\"$self?sidevalg=vedtaegter&page$page\">[Forrige]</a> ";

  $first = " <a href=\"$self?sidevalg=vedtaegter&page$page\">[F&oslash;rste side]</a> ";
}
else
{
  $prev  = '&nbsp;'; // we're on page one, don't print previous link
  $first = '&nbsp;'; // nor the first page link
}

if ($pageNum < $maxPage)
{
  $page = $pageNum + 1;
  $next = " <a href=\"$self?sidevalg=vedtaegter&page$page\">[N&aelig;ste]</a> ";

  $last = " <a href=\"$self?sidevalg=vedtaegter&page$maxPage\">[Sidste side]</a> ";
}
else
{
  $next = '&nbsp;'; // we're on the last page, don't print next link
  $last = '&nbsp;'; // nor the last page link
}

echo $first . $prev .
" Viser side $pageNum af $maxPage sider " . $next . $last;
// ... and we're done!
?>
</table>

hvis det skulle være til nogen hjælp. Så kan jeg lige lægge hele min index side op også.

index.php

<?php
require("inc/data.php");
echo '<title>&Oslash;strigsk Forening Puchstoana</title>';
?>
<link href="inc/styles.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
<body background="img/logo.gif">
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="900" height="832" align="center" background="img/Puchstoana.gif">
<tr>
    <td height="200" colspan="9"></td>
</tr>
<tr>
    <td width="198" rowspan="2" align="center">
    <?php
        function dag() {
        $dag = array("S&oslash;ndag", "Mandag", "Tirsdag", "Onsdag", "Torsdag", "Fredag", "L&oslash;rdag");
        echo $dag[date("w", time())];
        }
        function maaned() {
            $maaned = array("December", "Januar", "Februar", "Marts", "April" , "Maj", "Juni", "Juli", "August", "September", "Oktober", "November");
            echo $maaned[date("n", time())];
        }
        function dato() {
            dag();
            echo " den. ";
            echo date("j ", time());
            maaned();
            echo " &Aring;r ";
            echo date("Y", time());
        }
        dato();
        ?>
    </td>
    <td width="2" rowspan="2"></td>
    <td width="100" height="25" align="center"><a href="index.php" style="color:#FF0; text-decoration:none;"><strong>Forside</strong></a></td>
    <td width="100" height="25" align="center"><a href="#" style="color:#FF0; text-decoration:none;"><strong>Billeder</strong></a></td>
    <td width="100" height="25" align="center"><a href="index.php?sidevalg=arrangementer" style="color:#FF0; text-decoration:none;"><strong>Events</strong></a></td>
    <td width="100" height="25" align="center"><a href="index.php?sidevalg=nyttige-links" style="color:#FF0; text-decoration:none;"><strong>Links</strong></a></td>
    <td width="100" height="25" align="center"><a href="index.php?sidevalg=bestyrelse" style="color:#FF0; text-decoration:none;"><strong>Bestyrelse</strong></a></td>
    <td width="100" height="25" align="center"><a href="#" style="color:#FF0; text-decoration:none;"><strong>&Oslash;strig</strong></a></td>
    <td width="100" height="25" align="center"><a href="index.php?sidevalg=bliv-medlem" style="color:#FF0; text-decoration:none;"><strong>Bliv Medlem</strong></a></td>
  </tr>
    <tr>
        <td colspan="7" height="25"></td>
    </tr>
<tr>
    <td width="198" height="800" align="center" valign="top">
    <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="190" align="center" style="margin-top:10px;">
    <tr>
        <td align="center">Nyttig Information</td>
    </tr>
    <tr>
        <td><a href="index.php?sidevalg=formaalet">Form&aring;let</a></td>
    </tr>
    <tr>
        <td><a href="index.php?sidevalg=vedtaegter">Vedt&aelig;gter</a></td>
    </tr>
    <tr>
        <td><a href="admin_login.php">Administration</a></td>
    </tr>
    </table>
    </td>
    <td width="2" height="800" align="center" valign="top"></td>
    <td colspan="7" height="800" align="center" valign="top">
    <?php
    switch($_GET['sidevalg']) {
        case "arrangementer" :
        include("inc/events.php");
        break;
        case "nyttige-links" :
        include("inc/links.php");
        break;
        case "bestyrelse" :
        include("inc/management.php");
        break;
        case "bliv-medlem" :
        include("inc/member.php");
        break;
        case "formaalet" :
        include("inc/purpose.php");
        break;
        case "vedtaegter" :
        include("inc/rules.php");
        break;
        case "send_bliv_medlem" :
        include("inc/sendmail.php");
        break;
        default :
        include("inc/forside.php");
        break;
    }
    ?>
    </td>
</tr>
<tr>
    <td height="50" colspan="9" align="center" valign="middle">&Oslash;strigsk Forening Puchstoana<br>Alt indhold p&aring; siden tilh&oslash;re Puchstoana.dk</td>
</tr>
</table>

Håber i kan hjælpe mig med at finde fejlen så det kan komme til at virke. På forhånd tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Delphiuser
Avatar billede rix Praktikant
17. oktober 2012 - 12:53 #1
har ikke lige set din kode efter men har dog fundet en fejl.

når man trykker "Næste" bliver ens url sådan her
http://www.jp-pro.dk/puchstoana/index.php?sidevalg=vedtaegter&page2
den skal vel være
http://www.jp-pro.dk/puchstoana/index.php?sidevalg=vedtaegter&page=2

for så virker det hos mig
Avatar billede delphiuser Mester
17. oktober 2012 - 13:10 #2
tak for hjælpen. du vil få pointene