Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
17. oktober 2012 - 09:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Microsoft JScript runtime error: Object doesn't support this property or method

Jeg har flere websites under udvikling i Visual Basic i Visual Studio 2008.

Før i tiden startede programmet bare op, når man trykkede på F5.

På det seneste har jeg fået et mærkeligt fænomen - der sker følgende:

1/ Tryk på F5
2/ Programmet starter tilsyneladende normalt
3/ Efter et par sekunder bliver skærmbilledet uroligt
4/ Der åbnes en fane med en masse kode, som jeg ikke forstår mig på: all.js[dynamic]
5/ Der vises en ramme med teksten:
Microsoft JScript runtime error: Object doesn't support this property or method
6/ Bag rammen er i gult fx. fremhævet: throw new g(q)
7/ Tryk på Continue og samme ramme vises
8/ Bag rammen er i gult fremhævet: window fbAsyncInit()
9/ Fornyet tryk på Continue
10/ Programmet starter herefter normalt

Ved I, hvad dette fænomen skyldes? Det er ret irriterende og VS har som sagt ikke gjort sådan før i tiden.
Avatar billede magic-mouse Novice
17. oktober 2012 - 12:11 #1
Det kan skyldes flere ting. Har du noget kode?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
17. oktober 2012 - 12:56 #2
Der er ret store mængder! Kan du sige noget om, indenfor hvilket område, den kan fejle?
Avatar billede magic-mouse Novice
17. oktober 2012 - 13:16 #3
et eller andet sted som bruger javascript
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
17. oktober 2012 - 13:43 #4
Det er ikke meget, der bliver brugt, men jeg har fundet dette:

If Not Page.ClientScript.IsStartupScriptRegistered("Popup") Then
Page.ClientScript.RegisterStartupScript(GetType(String), "PopupScript", "window.open('ExpSim/InfoDataKPI.aspx','pop','width=975,height=850,top=100,left=300,scrollbars=0');", True)
        End If

btnSave.Attributes.Add("onclick", "document.getElementById('" & lblInfo.ClientID & "').style.visibility='hidden';")

JavaScript = "document.getElementById('" & ddlBottle1_Y0.ClientID & "').value ='Germicidal'; " & _
                        "document.getElementById('" & ddlBottle2_Y0.ClientID & "').value ='Germicidal'; " & _
                        "document.getElementById('" & ddlBottle3_Y0.ClientID & "').value ='Germicidal';"
            tbYear_0.Attributes.Add("OnKeyDown", JavaScript)

            JavaScript = "document.getElementById('" & ddlBottle1_Y1.ClientID & "').value ='Germicidal'; " & _
                        "document.getElementById('" & ddlBottle2_Y1.ClientID & "').value ='Germicidal'; " & _
                        "document.getElementById('" & ddlBottle3_Y1.ClientID & "').value ='Germicidal';"
            tbYear_1.Attributes.Add("OnKeyDown", JavaScript)

            JavaScript = "document.getElementById('" & ddlBottle1_Y2.ClientID & "').value ='Germicidal'; " & _
                        "document.getElementById('" & ddlBottle2_Y2.ClientID & "').value ='Germicidal'; " & _
                        "document.getElementById('" & ddlBottle3_Y2.ClientID & "').value ='Germicidal';"
            tbYear_2.Attributes.Add("OnKeyDown", JavaScript)

Det er vist det.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
22. oktober 2012 - 08:38 #5
Når jeg går til toppen af det script, hvor den fejler, så kan jeg se, at det er noget Facebook-relateret:

/*1350546839,172684089,JIT Construction: v650499,en_US*/

/**
* Copyright Facebook Inc.
*
* Licensed under the Apache License, Version 2.0
* http://www.apache.org/licenses/LICENSE-2.0
*/
try {window.FB || (function(window) {
var self = window, document = window.document;

Jeg bruger intet, der har med Facebook at gøre i mine programmer, så hvorfor kan det være, at dette dukker op??
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
25. oktober 2012 - 14:02 #6
Der er sket noget uventet! Fra det ene øjeblik til det andet, er denne fejl helt forsvundet fra alle programmer! Det er mig en gåde, hvad der er sket! Som om en et eller andet sted har rettet en fejl?

Men jeg begriber stadig ikke, hvad Facebook har at gøre med mine programmer??