Avatar billede htx98i17 Professor
10. august 2001 - 10:48 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

phpmyadmin opsætning

jeg kan ik huske hvordan man sætter det op i config.inc.php

når jeg går ind på phpmyadmin siger den
MySQL returnerede:  Access denied for user: \'brugernavn@localhost\' to database \'mysql\'

og jeg har sat det sådan op:

$cfgServers[1][\'host\']          = \'localhost\'; // MySQL hostname
$cfgServers[1][\'port\']          = \'\';          // MySQL port - leave blank for default port
$cfgServers[1][\'adv_auth\']      = TRUE;      // Use advanced authentication?
$cfgServers[1][\'stduser\']      = \'brugernavn\';          // MySQL standard user (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'stdpass\']      = \'adgangskode\';          // MySQL standard password (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'user\']          = \'root\';      // MySQL user (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'password\']      = \'\';          // MySQL password (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'only_db\']      = \'\';          // If set to a db-name, only this db is accessible
$cfgServers[1][\'verbose\']      = \'\';          // Verbose name for this host - leave blank to show the hostname
$cfgServers[1][\'bookmarkdb\']    = \'\';          // Bookmark db - leave blank for no bookmark support
$cfgServers[1][\'bookmarktable\'] = \'\';          // Bookmark table - leave blank for no bookmark support
Avatar billede milpoer Nybegynder
10. august 2001 - 10:49 #1
$cfgServers[1][\'host\']          = \'localhost\'; // MySQL hostname
$cfgServers[1][\'port\']          = \'\';          // MySQL port - leave blank for default port
$cfgServers[1][\'adv_auth\']      = TRUE;      // Use advanced authentication?
$cfgServers[1][\'stduser\']      = \'brugernavn\';          // MySQL standard user (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'stdpass\']      = \'adgangskode\';          // MySQL standard password (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1][\'user\']          = \'root\';      // MySQL user (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'password\']      = \'password\';          // MySQL password (only needed with basic auth)
$cfgServers[1][\'only_db\']      = \'\';          // If set to a db-name, only this db is accessible
$cfgServers[1][\'verbose\']      = \'\';          // Verbose name for this host - leave blank to show the hostname
$cfgServers[1][\'bookmarkdb\']    = \'\';          // Bookmark db - leave blank for no bookmark support
$cfgServers[1][\'bookmarktable\'] = \'\';          // Bookmark table - leave blank for no bookmark support
Avatar billede htx98i17 Professor
10. august 2001 - 10:52 #2
stadig samme fejl :(
Avatar billede htx98i17 Professor
10. august 2001 - 10:52 #3
hvis jeg sætter adv_auth til FALSE, så vil den godt, men det er jo ikke det jeg vil...
Avatar billede pitbull2 Nybegynder
10. august 2001 - 10:53 #4
####//()==(/&/¤#\"Servers[222][hostop med penge]
Avatar billede vladimirr Nybegynder
10. august 2001 - 10:57 #5
pitbull2  -> Hvorfor har du aldrig andet at lave end at skrive braller i folks spørgsmål ?
Avatar billede martin Nybegynder
10. august 2001 - 11:29 #6
Umiddelbart tyder det på at password er forkert eller at du ikke har rettigheder til at connecte mySQL serveren.
Avatar billede martin Nybegynder
10. august 2001 - 11:31 #7
Ellers prøv flg.

$cfgServers[1][\'host\'] = \'localhost\';
$cfgServers[1][\'port\'] = \'\';
$cfgServers[1][\'adv_auth\'] = false;
$cfgServers[1][\'stduser\'] = \'\';
$cfgServers[1][\'stdpass\'] = \'\';
$cfgServers[1][\'user\'] = \'brugernavn\';
$cfgServers[1][\'password\'] = \'adgangskode\';
$cfgServers[1][\'only_db\'] = \'\'; // Hvis du kun har adgang til en database - skriv den her
$cfgServers[1][\'verbose\'] = \'\';
$cfgServers[1][\'bookmarkdb\'] = \'\';
$cfgServers[1][\'bookmarktable\'] = \'\';
Avatar billede htx98i17 Professor
10. august 2001 - 11:58 #8
martin-> det fungere fint, men det er ikke det jeg vil. hehe. jeg vil have en promptbox hvor jeg skal skrive brugernavn og adgangskode, og det gøres jo ved at bruge adv_auth...

jeg prøver at kontakte mit webhotel...
Avatar billede martin Nybegynder
10. august 2001 - 12:48 #9
Af sikkerheds hensyn... ville jeg der sætte min egen .htaccess op. At gøre det i PHP er ikke nogen god idé efter min mening - især ikke når det er et så kritisk område.
Avatar billede myplacedk Nybegynder
10. august 2001 - 13:59 #10
Du kan kun bruge adv_auth med en bruger, der har læserettigheder til databasen \"mysql\".
Da du nu siger du bruger webhotel er jeg ret sikker på at du slet ikke har den mulighed.