Avatar billede hp59dk Nybegynder
15. oktober 2012 - 06:22 Der er 4 kommentarer

Hjerneskade - Billedfremviser

Min hustru er hjerneskadet. Jeg vil gerne have en simpel billedfremviser til hende som kan sættes til at fremvise familiebilleder på skærmen uden at hun skal gøre andet end at starte programmet. Jeg forestiller mig at jeg definerer mappen og at programmet randomly gennemløber undermapperne.

Findes der sådan et program?

Hilsen Hans
Avatar billede amigasger Nybegynder
15. oktober 2012 - 07:55 #1
Hej Hans

Det letteste ville være at bruge én "digital fotoramme". De er lavet til formålet. (et sd-kort puttes i - og den gennemløber alle fotos). Hvis det skal være en pc-løsning, bør du nok kigge i retning af XBMC's billedegalleri, hvilket er gratis (Det kræver dog lidt af brugeren for at komme ind i systemet).

Det letteste og bedste pc-løsning, ville nok være selv at programmere præcis den funktionalitet, som du ønsker.

Med venlig hilsen
Asger
Avatar billede michael_stim Ekspert
15. oktober 2012 - 09:21 #2
http://www.softpedia.com/progDownload/Microsoft-Photo-Story-Download-24871.html

Var noget jeg fandt da jeg googlede: free photo slideshow

Har absolut ingen erfaring med det, men det er der måske andre der har.
15. oktober 2012 - 12:46 #3
Må gætte på at der er tale om M$ Windows ?

[Windows Billed og Fax fremviser] - derefter [F11] - så skifter den selv mellem alle billeder i mappen med ~5 sekunders intervald ...
Avatar billede hp59dk Nybegynder
15. oktober 2012 - 14:37 #4
Tak til Asger, Michael og Karise
Jo hun bruger windows. Faktisk har windows sidepanel sådan en applikation som i miniature viser indholdet af billedmappen, hvor man kan vælge en random fremvisning.
På grund af hendes hjerneskade kan hun desværre nok ikke finde ud af meget mere end at starte programmet.