Avatar billede para7 Nybegynder
13. oktober 2012 - 17:49 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Addere en række tider

Jeg har nogle videoklip, der fra databasen har nogle varigheder, altså hver sin afspillletid.

Jeg skal så gerne lægge dem sammen og skrive totaltiden for fx 6 klip.

Jeg ahr googlet noget med dateadd, hvor man kan lægge sammen, hvis man fx vælger n for minut, men jeg har tiderne i formatet af hh:mm:ss.

time1 = "00:01:02"
time2 = "00:01:32"
time3 = "00:02:07"

Nogen der har en opstilling, jeg kan bruge. Hvordan opsummeres fx de tre tider?
Avatar billede 2Mida Praktikant
13. oktober 2012 - 17:54 #1
Lav det hele om til sekunder, læg sammen og formatter tilbage til hh:mm:ss

..O
Avatar billede para7 Nybegynder
13. oktober 2012 - 18:02 #2
Klart, det prøver jeg i morgen... vender tilbage...
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2012 - 07:29 #3
Tak for ideen. Jeg har fået lavet funktioner og implementeret udregningerne. Der gik mere end en dag. Svar lige for deling af point.
Avatar billede 2Mida Praktikant
16. oktober 2012 - 08:14 #4
Svar
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2012 - 11:38 #5
Tak for nu. Der var åbenbart ikke nogen standard funktioner i ASP til at omregne en tid til sekunder og en anden tilbage igen.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2012 - 11:39 #6
Her er de jeg har lavet, og som fungerer, men sikkert kan laves smartere:

Function TimeToSeconds(ByVal TimeX)
    If Len(TimeX) = 8 Then
        minutePartTimeToSeconds = mid(timeX,4,2) * 60
        secondPartTimeToSeconds = mid(timeX,7)
    Else
        minutePartTimeToSeconds = mid(timeX,1,2) * 60
        secondPartTimeToSeconds = mid(timeX,4)
    End If
    TimeToSeconds = minutePartTimeToSeconds+secondPartTimeToSeconds
End Function

Function SecondsToTime(ByVal SecondsX)
    secondsToTime0 = SecondsX/60
    If InStr(secondsToTime0,",") Then
        secondsToTimeMinutePart0 = left(secondsToTime0,InStr(secondsToTime0,",")-1)
    Else
        secondsToTimeMinutePart0 = secondsToTime0
    End If
    If Len(secondsToTimeMinutePart0) = 1 Then
        secondsToTimeMinutePart = "0" & secondsToTimeMinutePart0
    Else
        secondsToTimeMinutePart = secondsToTimeMinutePart0
    End If
    If InStr(secondsToTime0,",") Then
        secondsToTimeSecondPart0 = mid(secondsToTime0,InStr(secondsToTime0,",")+1)
    Else
        secondsToTimeSecondPart0 ="00"
    End If
    secondsToTimeSecondPart0 = ("0," & secondsToTimeSecondPart0)*60
    secondsToTimeSecondPart0 = Round(secondsToTimeSecondPart0)
    If Len(secondsToTimeSecondPart0) = 1 Then
        secondsToTimeSecondPart = "0" & secondsToTimeSecondPart0
    Else
        secondsToTimeSecondPart = secondsToTimeSecondPart0
    End If
    SecondsToTime = secondsToTimeMinutePart & ":" & secondsToTimeSecondPart
End Function