Avatar billede frederik1997 Nybegynder
12. oktober 2012 - 23:19 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! TIL VALG AF NOTEBOOK :) ?

Hej drenge og piger, jeg har i lang tid kigget efter en computer. Jeg spiller milmådige spil som: D3, lol, css, men vil selvfølgelig gerne kunne spille alle de nye spil. hvis i ville være søde at anbefale nogen computere til mig, ville det være super. jeg har kigget lidt på denne pc som lægger til 9200,- med windows ??

Specifikationer:Processor Intel Core i7-3610QM 4x2,30GHz (Turbo 3.30GHz) Ivy Bridge
Ram: Kingston 8GB DDR3-1600 RAM DualChannel
Harddisk: (Disk 1) Kingston 120GB SSD Sata3 disk (Solid State Disk)
(Disk 2) Seagate Momentus 750GB 7200rpm harddisk
Grafik: Nvidia GeForce GTX660m 2GB GDDR5 dedikeret RAM (DirectX 11)
(Understøtter nvidia optimus til at switche til Intel HD4000)
Skærm: 17.3" FullHD-LED AntiGlare panel 1920x1080
Batteri: 8-cell Li-Ion high-end battery (76.96WH)
Lyd: High Definition lyd (THX TruStudio Pro)
Drev: Super Multi DVD-brænder DualLayer
Netkort: 100/1000 Mb/s GIGABIT - samt Trådløst N netkort
Wireless: Intel 6235AGN Dualband trådløst N netkort
Webcam: 2.0M pixel webcam i skærm
Keyboard/mus DK-keyboard samt touchpad med 2 knapper
Vægt: 3.2 Kg (with Combo Driver)
Mål & vægt 413(W)x277(D)x17-42(H)mm
Service: 2 års garanti (Dog undtaget batteri som der ydes 6 måneder på)
Stik/forbindelser:
1 x USB 2.0
3 x USB 3.0
1 x eSATA
1 x HDMI
1 x VGA
1 x 9-in-1 flash Card Reader (SD/MMC/MS)
1 x RJ45 connector for Ethernet (Gigabit)
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
13. oktober 2012 - 00:34 #1
Du kan kigge på de spil du ønsker at spille hvad anbefalede krav de stiller.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2012 - 09:05 #2
Ja og når du har computeren kan du bruge canurunit til at tjekke om du kan køre det før du køber spillet:
http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx
Avatar billede kimtheman Novice
13. oktober 2012 - 12:03 #3
Går ud fra det er denne du har valgt:

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&type=notevision&menu=notebook&varenr=705500020&gruppe=visionnotebook

Og dens grafikkort ligger i Class 1, så der får du vist ikke rigtig noget bedre til de penge:

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-660M.71859.0.html

Og den skal nok køre de spil fint.
Avatar billede frederik1997 Nybegynder
13. oktober 2012 - 13:34 #4
Hvis i alle synes det er et super køb tror jeg nok det bliver den. blev bare lidt overrasket da jeg så den ikke havde Windows og en ssdm hardisk på kun 120gb. så tænkte lige jeg skulle smide en 750 gb 7200rpm hardisk i ekstra? men hvad skal man så gøre når man instalerer ting ? med valg af hvad for en hardisk du skal downloade ned på??
Avatar billede kimtheman Novice
13. oktober 2012 - 16:16 #5
Har selv en SSD harddisk på 120Gb i min. Og dette er nok for mig (spiller også kun CT over stream).

Og har så nogle andre til f.eks. film/ musik/ billeder.

Når du installere spil/ programmer på din SSD disk så booter det hurtigere osv.

http://www.samsung.com/dk/article/turbo-charge-your-pc-with-an-ssd-for-faster-gaming

Du kan se på din nuværende pc og trække de gb fra som du har film/ musik/ billeder i nu. Og se hvor mange gb du bruger nu.

Alt hvad jeg har installeret ligger på min SSD disk.
Avatar billede frederik1997 Nybegynder
14. oktober 2012 - 13:49 #6
Bruger i øjeblikket 130 gb på min laptop.. så jeg er meget i tvivl hvad jeg skal gøre. men nu har jeg haft den i 3-4 år, og der er alt muligt på som jeg sikkert ikke har brug for. men tror jeg prøver at prutte harddisken gratis ind i købet. ellers må jeg nøjes med de 120 gb :) tak for de gode tips
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 15:21 #7
du siger bare til for dem der skal smide et svar.
Avatar billede frederik1997 Nybegynder
14. oktober 2012 - 15:29 #8
Er rimlige ny her inde, så havd mener du præcist ?
Avatar billede kimtheman Novice
14. oktober 2012 - 23:14 #9
Mener at da du oprettede tråden her. Der satte du tråden op så man kunne tjene 30 point.

Meningen er så at når du mener du har fået den hjælp du efterspurgte. Så beder du dem der hjalp dig. Og som du mener fortjener disse point. Om at ligge et svar is tedet for som denne som er en kommentar.

Når personen/ personener så har lagt et svar. Så acceptere du og frigiver point og tråden her er derefter lukket.
Avatar billede frederik1997 Nybegynder
15. oktober 2012 - 12:21 #10
Jeg synes bestemt du har været en god hjælp, jeg var meget i tvivl om jeg havde nok plads på harddisken. men hvis det er kan man så tage sin gamle harddisk i bærbaren og bruge den som ekstern harddisk. bare smid et svar om det der med harddisken så accptere jeg. hjælpen til bærbaren var super :)
Avatar billede kimtheman Novice
15. oktober 2012 - 13:07 #11
Du kan tage en af de øverste 2. Alt ud fra om du har en harddisk med sata eller ide tilslutning:
http://www.cc-trading.dk/?id=33&view_mode=normal&searchword=
Avatar billede frederik1997 Nybegynder
15. oktober 2012 - 15:55 #12
Jeg har ingen idë om hvad du snakker om, men jeg har en 500gb hdd harddisk :)
Avatar billede kimtheman Novice
15. oktober 2012 - 18:26 #13
Ja så er det kun IDE kabinet du kan bruge, på den side jeg linker til. Hvis den er 500Gb. Så har du en sata skal du finde en anden løsning.

Prøv at kig i denne tråd hvor der også bliver foreslået nogle forskellige typer:

http://www.eksperten.dk/spm/970563#reply_7991577

IDE tilslutning ser sådan ud:
http://www.siamget.com/sites/siamget.com/files/imagepicker/621/img_406_1.gif

SATA tilslutning ser sådan ud:
http://a1.trd.cm/thaisecondhand/201111/23p/10001647_0.jpg