Avatar billede Carolines Nybegynder
12. oktober 2012 - 22:00 Der er 1 løsning

Strømforsyning og kabinet

Hej eksperter,
Da min gamle computer ikke fungerede helt så godt længere, har jeg været i gang med at få nogle dele udskiftet.

Har købt et nyt bundkort Intel DP67BG, 4 GB DDR3 RAM, en ny processor Intel Core i5-2320 og et nyt kabinet, og har i den forbindelse (mindst) 3 spørgsmål :-)

Jeg har beholdt den gamle PSU, ACE KY-400ATX på 500 W, men jeg kan se at det nye bundkort kræver tilslutning med 2x12 pin og 2x4, men den gamle PSU har en 2x12 og 2x2. Kan den så ikke bruges? og kan I anbefale en god PSU der ikke larmer for meget men heller ikke koster så meget? Det har nemlig været en dyr fornøjelse med alt det andet.

Det gamle kabinet havde en "tunnel" lignende udsugning på den ene side, og som blev placeret lige på CPU'en, nok for at aflede varmen. Men det nye kabinet har slet ikke sådan noget - eller gitter/huller i siden til CPU, kun bagved. Er dette et problem?

Tak :-)
Avatar billede Carolines Nybegynder
14. oktober 2012 - 11:04 #1
Det blev til en Energon 550 W PSU :-)