Avatar billede mybbe74 Mester
12. oktober 2012 - 19:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Undervandskamera

Hejsa

Jeg overvejer at købe et undervandskamera og jeg håber at kunne trække lidt på jeres erfaringer og anbefalinger.

Har læst tidligere indlæg over bla. GoPro HD HERO2, men er blevet lidt lun på det kommende videokamera fra Sony : HDR-AS15 Action Cam.

Det jeg lægger vægt på er :

- Kvalitet (Skarphed, lysfølsomhed, lyd)
- SteadyShot-funktion (så optagelserne ikke bliver hakkene)
- Pris (Mit prisniveau ligger under 4.000 kr.)
- Tilbehør (hvad er inkl. og hvad skal der tilkøbes)

Hvad vil i kunne råde mig til, udfra ovenstående ønskelige kriterier?

Et tillægsspørgsmål er om nogen har erfaringer for at filme i hånden vs på dykkerbrillen/på hovedet? Jeg forestiller mig at man få mere rystende billeder ved at have kameraet fastspændt på hovedet?

Hilsen Martin
Avatar billede finb Ekspert
12. oktober 2012 - 23:08 #1
Et godt batteri, der ikke dør i kulden under vandet.
Mulighed for at indstille flyde-evne: "vægtløs" +/- .
Køb det, der virker mest robust
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
13. oktober 2012 - 01:20 #2
Jeg har lige købt et GoPro Hero 2 motorsports edition.

Valgte det fordi efter hvad jeg kan se på nettet virker det til at være det kamera der har det mest detaljeret billede (sammen med contour).

Tilbehørsmæssigt der lader GoPro klart til at være den med mest tilbehør men det skal så også siges at alt sådan noget med skærm og wi-fi og fjernbetjening det skal altsammen tilkøbes til gopro hvor på nogen kamera der følger det altid med.

Personligt syntes jeg det vigtigste er billedet, alt det med wi-fi og skærm og sådan noget det kan da hjælpe men det gør jo ikke videoen bedre.

Jeg vil anbefale dig og glo på youtube og se de videoer hvor de sammenligne kamera ved side af hinanden.
Jeg så lige nogen med gopro og sony ved siden af hinanden og der ser sonyen ud til at være bedre i mørke.

Jeg har samlet noget info her : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/kamera.php
Avatar billede finb Ekspert
13. oktober 2012 - 10:26 #3
Spørg i dykkerklubber !
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
13. oktober 2012 - 18:44 #4
Her er min første GoPro Hero 2 upload : http://www.youtube.com/watch?v=aSaITYWYikM
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
14. oktober 2012 - 01:11 #5
Der er lige nu tilbud på GoPro Hero 2 hos http://www.actionvideo.dk/index.php/sport-kamera/gopro-hd.html
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
17. oktober 2012 - 18:22 #6
GoPro Hero 3 kommer meget snart.
Den har fladlinse på huset jeg ved ikke om det er bedre når man skal optage under vand men du kan da prøve og kigge på det.
Der er Wi-Fi indbygget.
Avatar billede mybbe74 Mester
11. marts 2013 - 09:12 #7
Tak for alle rådene. Jeg valgte trods jeres råd omkring GoPro et Sony Action Cam HDR AS15.

Nu har jeg prøvet det ved en dykning. Farverne forsvinder under vandet, hvilket de nok også ville gøre med et GoPro.

Er glad for kameraet, men tror bestemt et GoPro ville være mindst ligeså godt.

Tak :)