Avatar billede Heinzmadsen Nybegynder
12. oktober 2012 - 10:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Indesign - Installering af ICC profil

Hej Alle

Jeg sidder og skal ha installeret en ny profil i InDesign.

Profilen hedder: ISOnewspaper26v4

Som skulle være den standard aviserne bruger til annoncer. (ret mig hvis jeg er galt på den)

Den skal installeres, så jeg kan lave annoncer til aviser, i ordentlig kvalitet.

Problemet er at jeg ikke kan installere profilen! Eller den vil simpelthen ikke installeres! Er lidt på bar bund :(

På forhånd tak
Avatar billede prodic Mester
12. oktober 2012 - 10:24 #1
Kan du ikke kopiere filen herind:
C:\Windows\System32\spool\drivers\color

Så vil det virke såfremt filen ikke er defekt.

Og ja det er den korrekte farveprofil til aviser.
Avatar billede Heinzmadsen Nybegynder
12. oktober 2012 - 10:28 #2
Jo jeg har lagt filen derind, men synes stadig ikke jeg kan installere den efter jeg har lagt den ind! Men det er måske ikke nødvendigt?
Avatar billede Heinzmadsen Nybegynder
12. oktober 2012 - 10:30 #3
Når jeg er inde i InDesign, og skal exportere, til pdf, så kan jeg ikke finde det preset, som jo gerne skulle hedde den samme som den fil vi lige har lagt ind? > ISOnewspaper26v4

Er lidt på herrens mark!
Avatar billede prodic Mester
12. oktober 2012 - 10:47 #4
ICC-filen er ikke et Indesign-preset, som du kan vælge fra Eksport-listen.
Til det formål så skal du have en .joboptions-fil. Den kan loades i Indesign og vil efterfølgende fremgå på Eksport-listen.

Din ICC-profil gør udelukkende at du kan vælge ISONewspaper26v4 under Output(Color Conversion/Output Intent) i din eksport-profil.
Avatar billede Heinzmadsen Nybegynder
12. oktober 2012 - 10:56 #5
prodic:

Har lige fået den indlæst. Så nu virker det ihvertfald :) Tak for hjælpen..

Hvordan giver jeg point?
Avatar billede prodic Mester
12. oktober 2012 - 11:13 #6
Du accepterer bare dit svar, så får du pointene.
Jeg behøver dem ikke. :-)
Avatar billede Heinzmadsen Nybegynder
12. oktober 2012 - 11:18 #7
Okay. Jamen jeg siger tak for hjælpen :)

God weekend :)