Avatar billede executer Nybegynder
10. august 2001 - 09:42 Der er 15 kommentarer

Spejling af tabel.

Hej sa,

Jeg har en lille problemstilling som jeg ikke helt ved hvordan jeg griber klogest/bedst an.

Jeg har 2 forskellige servere, begge med MySQL server kørende, på den ene server har jeg en tabel kaldet Tabel-1, som ligger i Database-1. På den anden server har jeg så Database-2, her vil jeg gerne have spejlet en kopi af Tabel-1 over i, således at den er 100% identisk med Tabel-1 i Database-1.

Sagt på en anden måde, Database-1 og Database-2 skal  have identisk data i Tabel-1.

Jeg søger ikke en komplet løsning for hvordan dette løses bedst, men bare ideer og forslag til hvordan det kan løses.

Håber i kan hjælpe, på forhånd tak.
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 09:43 #1
brug phpmyadmin til at spytte structure and data ud, og gem text filen, load denne ind i den anden base, så er struktur og data kopieret 100%
Avatar billede executer Nybegynder
10. august 2001 - 09:45 #2
Hov, en lille ting jeg glemte i mit sprøgsmål. Det hele SKAL køre 100% automatisk.
Avatar billede executer Nybegynder
10. august 2001 - 09:46 #3
Hov, en lille ting jeg glemte i mit sprøgsmål. Det hele SKAL køre 100% automatisk.
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 09:49 #4
Så må du lave et program der gør det.
Avatar billede dazzle Nybegynder
10. august 2001 - 09:52 #5
Er det altid kun Tabel-1 fra Database-1 der skal kopieres til Database-2?  Hvad med ændringer foretaget i Database-2 skal de ikke ligeledes findes i Database-1 ?
Avatar billede executer Nybegynder
10. august 2001 - 09:52 #6
ja, det er jeg ligsom klar over, men vil gerne have nogle ideer til hvordan jeg laver dette mest genialt .
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 09:54 #7
dit program henter f.eks. 1000 poster i base1, og gemmer dem i base2.
Dette gentages indtil alle poster er flyttet.

Start evt, med at droppe databasen base2, og opret den igen.

Dette udføres så f.eks. 1 gang i timen, eller hvordan du nu vil
Avatar billede executer Nybegynder
10. august 2001 - 09:54 #8
Der bliver ikke foretaget ændringer i Database-2.tabel-1, alle ændringer bliver lavet i Database-1.Tabel-1, men disse skal så overføres til  Database-2.Tabel-1
Avatar billede executer Nybegynder
10. august 2001 - 09:56 #9
Disky>> den har jeg tænkt på men, jeg vil ikke åbne for direkte connections til min MySQL DB, da der er alvorlige sikkerheds ricisi i dette. Så problemet i denne metode er hvordan jeg får flyttet data fra den ene server til den anden.
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 09:58 #10
Hvis du ikke vil åbne en connection, kan du aldrig bruge basen til noget.

Ellers luk ned for base2, kopier de fysiske filer i data skuffen og start base2 igen.
Har dog ikke selv prøvet denne metode.
Avatar billede executer Nybegynder
10. august 2001 - 10:00 #11
Disky>> Det jeg mener med at jeg ikke vil åbne en connection, er at der aldrig vil blive åbnet for at andre end 127.0.0.1 .
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 10:02 #12
så må du lave et program på både den ene og den anden server, der snakker gennem en krypteret kanal.

Hvorfor egentligt have det samme data på 2 servere. det lyder som en mærkelig ting.
Avatar billede executer Nybegynder
10. august 2001 - 10:05 #13
disky>> Grunden til at jeg bruger 2 servere, er at den server som kører Database-2, laver så kraftige beregninger at den simpelthen vil hive den anden server ned, men for at jeg kan lave disse beregninger har jeg brug for de data som ligger i Tabel-1
Avatar billede disky Nybegynder
10. august 2001 - 10:07 #14
så lyder det som om du skal have en større server, eller tillade at serverne kan snakke med hinanden.
Avatar billede alvion Nybegynder
10. august 2001 - 11:19 #15
MySQL understøtter replikering således at du kan have en \"master\" server og et vilkårligt antal \"slave\" servere.

Læs mere om det i MySQL dokumentationen:

http://mysql.com/doc/R/e/Replication.html

En måde at åbne en connection mellem de to maskiner uden at skabe sikkerhedsproblemer er, at installere et ekstra netkort i hver maskine. Disse netkort forbindes så direkte med hinanden via et krydset netkabel. Hvert netkort får så deres egne separate ip-adresser udenfor den netmaske det øvrige net kører på.

Så sætter du MySQL op til at acceptere connections fra det netkort på en eller anden port.