Avatar billede rbidstrup Nybegynder
11. oktober 2012 - 22:06 Der er 3 kommentarer

Hvilket sprog kan det jeg søger?

Jeg søger et script/lille program der kan køre på en server eller en lokal maskine. Ideen er at det skal være en form for countdown med billeder.. og det er vigtigt at billede har samme URL til serveren hele tiden.

Så jeg forstiller mig noget med en folder med 60 billeder, et for hvert minut i en time. Hvert nyt minut skal den så tage et billede, ligge den i "current time" mappen. Når minuttet så er gået tager den billede og ligger det tilbage i "hovedmappen", og tager det nye minut billede som passer med tiden, og ligger det i mappen i stedet..

Jeg har en ide om at PHP eller Python kan klarer opgaven men er ikke sikker..
Avatar billede mireigi Novice
12. oktober 2012 - 00:36 #1
Det kan alle server-side sprog klare. Både PHP og Python kan læse og skrive til harddisken, så det er blot et spørgsmål om at kode det.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
31. oktober 2012 - 14:58 #2
#!/usr/bin/env python
# -*- coding: UTF-8 -*-
"""cgi script """
import cgitb
import datetime

cgitb.enable()

minut = datetime.datetime.now().minute

Page = """Content-type: text/html

<html>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<a img="billed_%(minut)s.png">billede nr. %(minut)s</a>
</html>
""" % vars()

print Page
Avatar billede bauerdata Nybegynder
01. november 2012 - 10:13 #3
Opsætning af apache til at køre cgi scripts
http://narnia.cs.ttu.edu/drupal/node/43