Avatar billede techboy992 Praktikant
10. oktober 2012 - 03:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Random commando mysql og lave link

Jeg har proevet det her men det virker ikke

mysql_select_db("awc24h_links", $con);

$result = mysql_query("SELECT * FROM Click order by RANDOM() LIMIT 1";
while($row = $result=mysql_query($query);)
  {
$user_id = $settings['user_id'];
echo '| <a href="'.$row["link1"].'/'.$user_id.'/click.php?id='.$row["link2"].'" target="_blank">Click me</a> |';
  }

Faar foelgende fejl:
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /home/awc24h/public_html/click/installation/show.php on line 23

Det jeg vil er at vise et random link med data fra databasen.

Senere er meningen at til foeje et timestamp saa link ikke bliver vist hvis det er vist inden for de sidste 24 timer af samme bruger. men det kommer senere.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2012 - 03:55 #1
$result = mysql_query("SELECT * FROM Click order by RANDOM() LIMIT 1"; <--- der mangler en ) her
Avatar billede techboy992 Praktikant
10. oktober 2012 - 05:05 #2
Nu virker det naesten bortset fra at:
'.$row["link2"].' value ikke bliver vist

Linket er = http://www.awc24h.com/installation/click.php?id=

Manger id fra databasen

Script:
mysql_select_db("awc24h_links", $con);

$result = mysql_query("SELECT * FROM Click order by RANDOM() LIMIT 1");
while($row = $result=mysql_query($query));
  {
$user_id = $settings['user_id'];
echo '| <a href="'.$row["link1"].'/'.$user_id.'/click.php?id='.$row["link2"].'" target="_blank">Click me-'.$row["link2"].'</a> |';
  }
echo '</center>';
mysql_close($con);
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
10. oktober 2012 - 11:15 #3
while($row = $result=mysql_query($query));
hvad laver ; til sidst ??, dette bevirker du ikke laver noget (afslutter sætning), og så får du fejl ved
{
$user_id = $settings['user_id'];
echo '| <a href="'.$row["link1"].'/'.$user_id.'/click.php?id='.$row["link2"].'" target="_blank">Click me-'.$row["link2"].'</a> |';
}
Avatar billede techboy992 Praktikant
10. oktober 2012 - 15:37 #4
while($row = $result=mysql_query($query))
efter jeg fjernede ; viser den slet ikke noget link mere.
Avatar billede techboy992 Praktikant
11. oktober 2012 - 02:09 #5
<?
// Connect to the database
mysql_connect ('localhost', 'username', 'password') ;
mysql_select_db ('database_name_here');

// Edit this number to however many links you want displaying
$num_displayed = 3 ;

// Select random rows from the database
$result = mysql_query ("SELECT * FROM links ORDER BY RAND() LIMIT $num_displayed");

// For all the rows that you selected
while ($row = mysql_fetch_array($result))

{
// Display them to the screen...

$user_id = $settings['user_id'];
echo '<center><h1>| <a href="'.$row["link1"].'/'.$user_id.'/click.php?id='.$row["link2"].'" target="_blank">Click me-'.$row["link2"].'</a> |</h3></center>';
  }
echo '</center>';
mysql_close($con);
Avatar billede techboy992 Praktikant
11. oktober 2012 - 02:11 #6
<?
// Connect to the database
mysql_connect ('localhost', 'username', 'password') ;
mysql_select_db ('database_name_here');

// Edit this number to however many links you want displaying
$num_displayed = 3 ;

// Select random rows from the database
$result = mysql_query ("SELECT * FROM links ORDER BY RAND() LIMIT $num_displayed");

// For all the rows that you selected
while ($row = mysql_fetch_array($result))

{
// Display them to the screen...

$user_id = $settings['user_id'];
echo '<center><h1>| <a href="'.$row["link1"].'/'.$user_id.'/click.php?id='.$row["link2"].'" target="_blank">Click me-'.$row["link2"].'</a> |</h3></center>';
  }
echo '</center>';
mysql_close($con);