Avatar billede promay Nybegynder
09. oktober 2012 - 13:32 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lyden skratter, HP i5 win7

Hej Eksperter

Har et problem som irriterer mig rigtig meget.
Købte for en måneds tid siden en ny HP-computer med Beats Audio, og er også rigtig godt tilfreds med den. Men har et problem når jeg afspiller lyd på f.eks. Spotify eller Youtube at lyden skratter/hakker i det.

Har lagt mærke til at mit CPU-brug kommer helt op over 80-90 % Det virker underligt da det er en helt ny computer, den gamle håndterede det fint.

Specs over pc'en: http://www.proshop.dk/Baerbar/HP-Pavilion-dv6-7010eo-Entertainment-15.6-Core-i5-2450M-Windows-7-Home-Premium-64-bit-4-GB-RAM-2346275.html

Som en ekstra oplysning kan det nævnes at jeg 3 dage efter at have fået den fik en blå skærm lige pludselig da jeg så en Youtube video. Ved ikke om det kan have en indflydelse.

Håber rigtig meget på noget hjælp, da det er ved at være godt træls.

På forhånd mange tak!!:)
Avatar billede KHHP Juniormester
09. oktober 2012 - 15:15 #1
Jeg må give dig ret i at ikke skal køre med næsten fuld belastning uden at lave noget krævende og lyden skal heller ikke skratte/hakke. Men er det noget som sker hele tiden eller er det f.eks. når den bliver varm? Ved selv at min egen kunne finde på at gøre det samme når den var varm, og til sidst fandt jeg ud af at det både var varme og en næsten defekt harddisk, som i øvrigt var den originale, der var skyld i problemet.
"Blå skærm" også kaldet BSOD(Blue Screen Of Death) er muligvis skyldet en driverfejl eller noget i den  stil. Her er det en god idé at hente og installere evt. nyere drivere fra HP's egen hjemmeside
Men hvad angår lyden, så burde du nok kontakte forhandleren(ProShop) og gøre dem opmærksom på problemet. Så kan I jo i fællesskab vurdere om den blot skal have en opdateret driver, hvilket jeg ikke vil tro, eller om den skal sendes ind.
Prøv dog i første omgang at hente og installere nyeste driver fra hp.dk->Support og drivere og sluk så computeren når opdateringen er udført og så lad den køle helt af, blot for at udelukke varme og prøv så at starte igen. Forekommer problemet stadig, så kontakter du forhandleren og oplyser at du har problemer med at lyden til tider skratter/hakker/fryser kortvarigt og at du har forsøgt at afhjælpe problemet ved at hente nyeste driver fra HP. Sørg desuden for at åbne HP Support Assistant->Vedligeholdelse->Opdater og sikre dig at du har samtlige opdateringer, den finder, installeret.
Avatar billede promay Nybegynder
09. oktober 2012 - 15:31 #2
Tak for svaret, prøver jeg lige:)
Men nej det er ikke fordi den er varm, slet ikke.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2012 - 15:36 #3
hent slimdrivers og lad dig registrere -  den er gatis at bruge

opdater alle dine drivere en efter en

den til venstre slimdrivers er gratis
den til højre download koster penge

http://www.driverupdate.net/

http://download.cnet.com/SlimDrivers-Free/3000-18513_4-75279940.html?part=dl-0

m.v.h
Avatar billede promay Nybegynder
09. oktober 2012 - 16:11 #4
Har opdateret driverne nu, og det ser faktisk ud til at hjælpe!!
Mange tak:)
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 07:30 #5
ok lægger et svar du kan acceptere hvis det stadig virker

m.v.h
Avatar billede promay Nybegynder
10. oktober 2012 - 10:25 #6
Jep det har hvert fald hjulpet lidt på det. Men har stadig lidt problemer. Så at jeg i øvrig har over 115 processer, er det ikke lidt voldsomt ? Det kan måske være det der gør at CPU-bruget nemt kommer højt op. Og det er allerede ved opstart uden jeg har åbnet nogen programmer
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 10:44 #7
hent hirens og lav den som en bootbar cd - kan også laves til usb pen

http://www.hiren.info/pages/bootcd

hentes her næsten ned i bunden
Hirens.BootCD.15.1.zip

http://www.hirensbootcd.org/download/

men se under virus tools
det er de første der ligger der

put cd i drev og boot op på den og vælg win xp mode
nu har du billede på prøv at rense den med

denne her

Malwarebytes Anti-Malware 1.51.1 (07-12-2011

for at udelukke det er mailware eller andet skidt er bruger din pc til et eller andet formål

ofte kan mange af dem kun fjernes ordentligt hvis det gøres inden windows er startet

du kan også gøre det ovenpå windows men måske ikke altid
brug denne her der er gratis men du skal selv opdatere i gratis versionen hver dag

vælg free download der er gratis at bruge

http://www.malwarebytes.org/

så er det udelukket

m.v.h
Avatar billede promay Nybegynder
10. oktober 2012 - 12:17 #8
Og mange tak for svaret, og er taknemmelig for den tid du lægger i det! Er det ikke noget der kan gøres med normal antivirus ? Har bullguard 2012
Avatar billede Slettet bruger
10. oktober 2012 - 13:26 #9
kender ikke bullguard så godt men kan den køre boot scanning

hvis den kan så gør det den vej

hent denne her og instaler den og opdater den inden brug

http://www.malwarebytes.org/

kør en fudldstændig scaning og lad den fjerne hvad den finder
m.v.h