Avatar billede bdef Novice
08. oktober 2012 - 21:24 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

JavaScript reload der ikke ødelægger Request.Form

Min plan er at man vælger noget på en dropdown manu og så reload'er siden med det man har valgt. Mit problem er bare at hvis jeg skriver dette:
...
<% Response.Write "Debug: " + Request.Form("Dag") %>
...
<select size="1" name="Dag" onChange="window.location.href=window.location.href">
...
Herunder et værdi felt og en submit knap.

Så er det som om jeg ikke får indholdet af formen med. Formen skal altså submit'es for det?

Min plan var at man valgte dag og ved 'onchange' eventen genloadede siden og viser de værdier, som allerede er gemt på den pågældende dag. Derpå kan man taste en værdi ind og når man så submitter formen, så bliver det gemt.

Kom med jeres bud. Tak
Avatar billede eiberg Nybegynder
08. oktober 2012 - 21:32 #1
Du kan ikke genloade siden på den måde uden en form.

Du er nødt til at have en form uden om din <select>, som bliver submitted.
Hvis du bare refresher siden, sender du ingen data.
Avatar billede olebole Juniormester
08. oktober 2012 - 21:57 #2
<ole>

Hvis du vil opdatere siden dynamisk uden at reloade den, skal du have fat i noget Ajax. Kik f.eks. på jQuery - og her

/mvh
</bole>
Avatar billede eiberg Nybegynder
08. oktober 2012 - 22:10 #3
Ole .. Mon ikke han lige skal forbi form posting, før hans kaster sig ud i Ajax calls? ;)
Avatar billede olebole Juniormester
09. oktober 2012 - 01:20 #4
Joh, og lidt grundlæggende JavaScript sammen med ren HTML vil sikkert heller ikke være af vejen  =)

Man kunne faktisk meget vel argumentere for, at det veritable tæppebombardement af JS-fejl, man bliver udsat for på WWW (og som meget ofte stammer fra libs som jQuery), taler for, at dette også gælder skræmmende mange professionelle webudviklere  *D
Avatar billede mireigi Novice
09. oktober 2012 - 18:49 #5
Det er nemmere bare at spørge dig ole :D
Avatar billede bdef Novice
26. oktober 2012 - 09:48 #6
Lukker sagen. Giv lyd, så får i point
Avatar billede olebole Juniormester
26. oktober 2012 - 14:35 #7
Ellers tak, jeg samler ikke point. Hvad blev løsningen?
Avatar billede bdef Novice
26. oktober 2012 - 14:49 #8
Jeg mangler lige tid til at komme videre, så jeg ved det endnu ikke. Lige nu har jeg en knap som gør det istedet for automatisk :-)