Avatar billede rix Praktikant
07. oktober 2012 - 18:02 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Kontakt fra Win. forms til consol.

Jeg har en console. som jeg skal bruge data fra..
får at få fat i data skal der nogle input som jeg bruger
"Console.ReadLine();"
Dette virker helt fint når jeg åbner console. men når jeg gøre det fra win. form sker der fejl.
efter lidt søgen fandt jeg ud af at "Console.ReadLine();" ikke er en string... og jeg kan ikke helt finde ud af hvorfor.

jeg bruger denne kode til at skabe kontaketen.

                Process proc = new Process();
                proc.StartInfo.CreateNoWindow = true;
                proc.StartInfo.UseShellExecute = false;
                proc.StartInfo.RedirectStandardOutput = true;
                proc.StartInfo.RedirectStandardError = true;
                proc.StartInfo.FileName = "C:\\Users\\rix\\Desktop\\cs-scriptSrc\\bin\\Debug\\Jigsaw.exe";
                proc.StartInfo.Arguments = "/c " + richTextBox1.Text;
                proc.Start();
                richTextBox2.Text += proc.StandardOutput.ReadToEnd().Replace("\n", "\r\n");
                richTextBox2.Text += proc.StandardError.ReadToEnd().Replace("\n", "\r\n");
                proc.WaitForExit();
                richTextBox2.Refresh();

nogle der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre eller hva jeg har gjort galt?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2012 - 18:28 #1
proc.StandardOutput.ReadToEnd()

laeser Console.WriteLine fra Jigsaw.exe ikke Console.ReadLine
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2012 - 18:30 #2
Hvis du kan integrere koden i jigsaw.exe i din GUI app, saa kan du godt aabne et console vindue fra en GUI app.
Avatar billede rix Praktikant
07. oktober 2012 - 19:09 #3
Kan du vise mig hvordan jeg henter svaret?? for det endeste jeg kunne finde var at console åbnede en win. form
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2012 - 19:15 #4
svaret fra hvad?

Det som jigsaw.exe Console.WriteLine'er?

Det som jigsaw.exe Console.ReadLine'er?

Noget tredie?

Har du koden til jigsaw.exe?
Avatar billede rix Praktikant
07. oktober 2012 - 19:21 #5
Ja begge ting.

Skal give et svar til consolen og hente svaret.

Ja jeg har selv lavet den så jeg har koden
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2012 - 20:12 #6
proev forst at:

skriv til proc.StandardInput - jigsaw.exe Console.ReadLine boer laese derfra

laes fra proc.StandardOutput - jigsaw.exe Console.WriteLine boer skrive dertil
Avatar billede rix Praktikant
08. oktober 2012 - 08:38 #7
Jeg tror vist ikke jeg er helt med ??
Avatar billede Syska Mester
08. oktober 2012 - 09:56 #8
Siden din Console app forventer input via Console.ReadLine(), så står din Console app højstsandsynligt og venter på input og derfor sker der ikke mere.

Det Arne_v så siger, er at du kan skrive til din Console app via "proc.StandardInput" ... og dermed bliver de ReadLine() udfyldt med data.

Giver det mening?
Avatar billede rix Praktikant
08. oktober 2012 - 10:28 #9
Jaa.....

men hvordan skriver jeg via "proc.StanderdInput" ?
Avatar billede Syska Mester
08. oktober 2012 - 13:53 #10
process.StandardInput.WriteLine("something cute :-)");
Avatar billede rix Praktikant
09. oktober 2012 - 10:27 #11
Det virker mange tak :)

Hvis i ville have point så lig en svar :)
Avatar billede Syska Mester
09. oktober 2012 - 11:13 #12
Giv mig 5 point og resten til Arne_v, trods alt ham der svarede på dit spm, jeg hjalp kun lidt til med hele forståelsen.

mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2012 - 14:32 #13
svar
Avatar billede rix Praktikant
09. oktober 2012 - 15:34 #14
buzzz jaa men du har jo også været en hjælp så derfor synes jeg også du skulle have en bid :)

Men sådan mange tak til jer begge
Avatar billede Syska Mester
10. oktober 2012 - 01:45 #15
Helt klart, man skal have for det man yder. min hjælp er jo nok de 5 point værd.