Avatar billede deadman Nybegynder
06. oktober 2012 - 22:15 Der er 7 kommentarer og
4 løsninger

skype_06102012_image

Min søn sender flg. til sine skype kontakter:
Hey har du set dit nye profilbillede: http://goo.gl/UPh Hf?img=lassestigers (mellemrum indlagt)

Har scannet med Microsoft Security Essentials og malwarebytes uden at finde noget.
Avatar billede f-arn Guru
06. oktober 2012 - 22:31 #1
Hej John :-)

Hvad får dig til at tro, der er noget at finde ?
Avatar billede caverdk96 Nybegynder
06. oktober 2012 - 23:02 #2
prøv at slette shared.xml du finder den ved at skriv %appdata%/skype og start skype op igen det skulle hjælpe
Avatar billede caverdk96 Nybegynder
06. oktober 2012 - 23:02 #3
jeg glemte at skrive det er i kør du skal skrive %appdata%/skype
Avatar billede deadman Nybegynder
07. oktober 2012 - 11:46 #4
f-arn
Fordi denne besked sendes uden hans vidende, og klikkes der på det link der sendes ud, hentes en fil ved navn skype_06102012_image.exe

Det er alle hans kontakter der sender denne besked til hinanden.
Avatar billede deadman Nybegynder
07. oktober 2012 - 11:47 #5
#2
Ja med det efternavn er det sgu svært at være anonym... ;)
Avatar billede deadman Nybegynder
07. oktober 2012 - 12:34 #6
#2
Så er der et navn på virussen.
Den hedder Win32/Dorkbot.I

Han fik lige trykket på filen... :(
Avatar billede f-arn Guru
07. oktober 2012 - 12:47 #7
OK :)

Vi skal jo starte et sted ->

Fjern Alle USB nøgler og Externe Harddiske før du kører programmet.

Hent og gem RogueKiller på dit skrivebord.

Den kan også hentes her

Luk alle vinduer og kør "RogueKiller" (Hvis den blokeres, kør den flere gange)

Hvis den slet ikke vil køre, prøv at omdøbe den til winlogon.exe

Mht.: Vista og Windows 7 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Lad det indledende scan køre.

Tryk SCAN.

Når den har scannet færdig, så luk programmet.

Den laver en log "RKreport[1].txt" på dit Skrivebord. Kopier den herind i dit næste indlæg.
Avatar billede Fadil Nybegynder
07. oktober 2012 - 19:03 #8
Hej deadman du skal ikke regne med at finde noget men grunden til det er at han sikkert har åbnet linket fra en ven så han skriver det vidre så han's venner bliver ramt
kender noget der mistede andet end skype på grund af det
men de var nød til at sætte den til Factory

Håber at i får styr på det
men i burde skrive til hans venner
at det er falsk
08. oktober 2012 - 06:40 #9
(Og evt. ændre kodeord til sin SKYPE !!!)
Avatar billede bilbodog Nybegynder
08. oktober 2012 - 09:25 #10
Hej Deadman. Jeg har haft denne virus og den lægger sig som sagt inde i Appdata (%appdata%/skype). Denne virus kan fjernes! Danmark og Sverige er hårdt ramt af denne virus. Denne virus kalder sig selv: "skype_06102012_image" på en windows 32- og 64-bit og Mac. Denne virus er i en kategori hvor Microsoft vil kalde den en: "Dorkbot.l". Denne virus sender automatisk beskeder til dine kontakt personer over Skype, så dine kontakt personer over Skype også kan klikke på linket og få denne virus til at sprede sig ekstrem hurtigt. Denne virus kan også have egenskaben til at logge data'er, dette vil sige at den kan vise dine personlige og private ting, så som koder til Facebook, Twitter, Gmail, Hotmail, Yahoo osv.. Også kaldt en Keylogger.

Løsning:
Du kan gå ned i start og skrive %appdata% og finde dit Skype også slette denne fil. (Mac: skype_06102012_image.exe) (Windows: Ukendt)
Du kan også downloade Bullguards 30 days trail og scanne din computer også få den fjernet.

Anbefalet anti virues:
AVG Premium Edition
Bullgaurd

Anti Virus der kan tage virusen:
AVG Premium Edition
Bullgaurd
Norton Security (IKKE ANBEFALET)

Venlig Hilsen Casper Thomsen
Email: casperpvp@gmail.com
Steam: bilbodog
Skype: bilbodog2
Avatar billede deadman Nybegynder
08. oktober 2012 - 10:26 #11
Vi formatterede.